گروه بورس - بین‌المللی محصولات پارس زیان ۱۰۲ریالی هر سهم را به پیش‌بینی سود ۱۰۲ریالی برای هر سهم تبدیل کرد.

براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت دلایل تعدیل را کاهش حجم تولید و فروش (به میزان ۷۰درصد) و کاهش بهای فروش (به میزان حداقل ۲۲درصد و حداکثر ۵۲درصد) به منظور هماهنگی با بحران اقتصادی اعلام کرده است.

«شپارس» تا پایان آذرماه برای هر سهم مبلغ ۱۹۶ریال زیان محقق کرده است.

پیش‌بینی عملکرد بین‌المللی محصولات پارس برای سال مالی ۸۸ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۲۷درصد کاهش، قیمت تمام شده کالای فروش رفته ۲۳درصد کاهش، سود عملیاتی ۶۳درصد کاهش و سود خالص ۹۲درصد کاهش نشان می‌دهد.

شرکت اعلام کرده است که پیش‌بینی مبلغ دو میلیاردو۵۰۰میلیون ریال درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها برای سال مالی ۸۸ (معادل ۶۱درصد از کل سود خالص و مبلغ ۶۳ریال به ازای هر سهم) شامل درآمد حاصل از سود اوراق مشارکت و درآمد حاصل از سود سهام است.

مطابق این اطلاعیه پیش‌بینی خالص سایر درآمد (هزینه‌)های متفرقه برای سال مالی ۸۸ به مبلغ دو میلیاردو۵۰۰میلیون ریال (معادل ۶۱درصد سود خالص و مبلغ ۶۳ریال به ازای هر سهم) شامل سود تضمین شده سپرده‌های بانکی، اجرت خدمات کارمزدی، سود حاصل از تسعیر ارز و سود حاصل از فروش ضایعات است.

هیات‌مدیره تصمیم دارد ۱۰درصد سود خالص سال مالی ۸۸ را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

شرکت بین‌المللی محصولات پارس طرح تاسیس کارخانه تولید مواد پاک‌کننده در جنت‌آباد گرمسار را با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ ۳۳۸میلیاردو ۴۷۸میلیون ریال و هزینه‌های انجام شده تاکنون به مبلغ ۱۴۸میلیاردو ۲۱۷میلیون ریال (درصد پیشرفت کار تاکنون ۶۷درصد می‌باشد) در دستور کار دارد. همچنین زمان بهره‌برداری طرح پایان شهریور ۸۸ اعلام شده است.