مهر - مجری طرح‌‌ خصوصی‌‌‌‌سازی صنعت برق کشور از امکان واگذاری نیروگاه‌‌‌ها به صورت مذاکره‌‌ای خبرداد و گفت: اگر استقبالی از واگذاری مزایده‌‌ای نیروگاه‌‌‌ها در دو نوبت صورت نگیرد، ممکن است سازمان خصوصی‌‌‌‌سازی کار واگذاری را به روش مذاکره‌‌ای انجام دهد. سیدحسین عبدالخالق زاده در پاسخ به این سوال که اگر استقبال خوبی از خرید نیروگاه‌‌‌ها به صورت مزایده‌‌ای صورت نگیرد، تکلیف واگذاری نیروگاه‌‌‌ها چیست؟ گفت: نیروگاه‌‌‌ها برای عرضه سهام و واگذاری به سازمان خصوصی‌‌‌‌سازی سپرده شده اند که این سازمان نیز طبق قانونی که در اختیار دارد، آنها را به مزایده می‌‌‌گذارد.

مجری طرح‌‌ خصوصی‌‌‌‌سازی صنعت برق افزود: اگر این سازمان در دو نوبت واگذاری مزایده‌‌ای نیروگاه‌‌‌ها را انجام داد و مشتری برای خرید آنها پیدا نشد، می‌‌‌تواند واگذاری را به صورت مذاکره‌‌ای صورت دهد. وی تصریح کرد: وزارت نیرو منتظر است ببیند که استقبال چگونه است.

عبدالخالق زاده در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه فروش اوراق مشارکت طرح‌‌های نیروگاهی که از دهم اسفندماه شروع شده است می‌‌‌تواند بر روی خرید این نیروگاه‌‌‌ها تاثیرگذار باشد گفت: شرایط فروش نیروگاه‌‌‌ها خاص است و واگذاری به صورت نقد و اقساط نیز صورت می‌‌‌پذیرد. بنابراین، این امر خللی در فروش نیروگاه‌‌‌ها وارد نمی‌‌‌کند.