گروه بورس- رتبه‌بندی شرکت‌های بورسی از نظر کیفیت افشا و اطلاع‌رسانی مناسب اعلام شد.

به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار براساس این رتبه‌بندی داروسازی امین، لابراتوارهای رازک، نیروترانس، داروسازی جابرابن حیان و سیمان داراب پنج شرکت برتر در زمینه مزبور معرفی شدند.

همچنین شرکت‌های لابراتوارهای سینادارو، سیمان ارومیه، کارخانجات داروپخش، سیمان قائن و داروسازی زهراوی به ترتیب رتبه‌های پنجم تا دهم رتبه‌بندی کیفیت افشا و اطلاع‌رسانی مناسب را از لحاظ سازمان بورس به خود اختصاص دادند. بنابراین گزارش صنایع مخابراتی راه دور ایران، صنعتی ناب، پلاستیران، ماشین‌سازی اراک و لاستیکی دنا نیز به عنوان شرکت‌هایی معرفی شدند که دارای آخرین رتبه‌ها در این فهرست هستند.

براساس این رتبه‌بندی در میان شرکت‌های بازار اول نیروترانس، داروسازی جابرابن حیان، سیمان ارومیه، پتروشیمی اراک و تولید تجهیزات سنگین هپکو پنج رتبه برتر را کسب کردند.

همچنین داروسازی امین، لابراتوارهای رازک، سیمان داراب، لابراتوارهای سینادارو و کارخانجات داروپخش پنج شرکت برتر رتبه‌بندی شرکت‌های بازار دوم از لحاظ کیفیت افشا و اطلاع‌رسانی مناسب هستند. بنابراین گزارش شرکت‌های سرمایه‌گذاری سپه، سرمایه‌گذاری بهمن، گروه صنایع بهشهر، سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا و سرمایه‌گذاری پردیس (عایق پلاستیک) برترین‌های گروه شرکت‌های سرمایه‌گذرای و هلدینگ از نظر کیفیت افشا و اطلاع‌رسانی مناسب معرفی شدند.

همچنین شرکت‌های لوازم خانگی پارس، داروسازی تهران شیمی، کیوان، فرآورده‌های نسوز ایران و کاشی سعدی پنج شرکت برتر در فهرست ۲۴شرکتی هستند که براساس مصوبه هیات‌پذیرش از فهرست تابلوی غیررسمی به بازار دوم منتقل شده‌اند. بنابر اطلاعیه سازمان بورس نام شرکت‌های پتروشیمی فن‌آوران، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، پالایش نفت اصفهان و مخابرات ایران با توجه به حضور کمتر از یک سال در لیست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس در جداول مقایسه‌ای درج نشده است. همچنین با توجه به انتقال برخی از شرکت‌ها به تابلو غیررسمی و بازگشت مجدد نام این شرکت‌ها به بازار دوم براساس مصوبه ۲۶شهریورماه ۸۷ هیات‌پذیرش و گذشت کمتر از یک سال از زمان بازگشت، اطلاعات مربوط به امتیازات این شرکت‌ها از پایان سال ۸۲ تا پایان سال ۸۵درج شده است. یادآوری می‌شود رتبه‌بندی تمامی شرکت‌ها (شرکت‌های بازار اول، بازار دوم و سرمایه‌گذاری و هلدینگ) برای دوره یکساله منتهی به پایان آذرماه ۸۷ و مقایسه امتیازات کسب شده برای دوره‌های یکساله منتهی به پایان خرداد و شهریورماه ۸۶ و همچنین امتیازات کسب شده در پایان سال‌های ۸۲ تا ۸۶ صورت گرفته است.