وزیر صنایع ومعادن خواهان حضور فعال و جدی‌‌تر «ومعادن» در بخش معدن و صنایع معدنی کشور شد.

پرویز کاظمی مدیر عامل شرکت سرمایه‌‌گذاری توسعه معادن و فلزات در گفت و گو با خبرنگار موج، با اشاره به خواسته وزیر صنایع از شرکت توسعه معادن و فلزات گفت: در جلساتی که با وزیر صنایع داشتم، آقای محرابیان خواستار حضور فعال این شرکت در پروژه‏های موجود در شرکت‏های زیر مجموعه شد. وی با اشاره به پروژه‏های موجود در شرکت‏های فولاد خراسان، گل گهر، چادرملو و معدن گهر زمین در بهره برداری از معادن، اضافه کرد: در واقع با هماهنگی در شرکت‏هایی که سهامدار آنها هستیم، می‏توانیم پروژه‏های موجود در آنها را زودتربه سرانجام برسانیم.

«ومعادن» و تلاش برای فعال کردن بخش خصوصی

کاظمی از فعال‏تر کردن بخش خصوصی به عنوان دومین خواسته وزیر صنایع از مدیریت عامل شرکت توسعه معادن و فلزات نام برد.

وی به تاکید وزیر صنایع بر حضور فعال بخش خصوصی در واگذاری سهام شرکت‏های معدنی و مشارکت بیشتر آنها در این عرصه اشاره کرد.

وی افزود: در شرکت‏هایی که سهامدار آنها هستیم، می‏توانیم با شراکت دادن بخش خصوصی در افزایش سرمایه‏ها و اجرای پروژه‏ها برای پشتیبانی مالی شرکت‏ها، آنها را بیشتر فعال کنیم.

کنسرسیوم مس

وی با اشاره به حضور خود در ترکیب هیات مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران اظهار داشت: شرکت ملی مس علاقه‏مند به حضور افرادی در ترکیب هیات مدیره خود بود تا در مباحث مدیریت و پیش رفت فعالیت‏های این شرکت خدشه‏ای وارد نشود.

به گفته وی، به لحاظ دیدگاهی، مدیریتی و تجربه کاری اعضای کنسرسیوم و شرکت ملی صنایع مس ایران خواستار حضور شخص کاظمی در ترکیب هیات مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران بودند.

تقویت کنسرسیوم

کاظمی از تشکیل دبیرخانه‏ای در شرکت توسعه معادن و فلزات به عنوان قدمی در تقویت نقش کنسرسیوم مس و رفع نگرانی‏های موجود در خصوص تصمیم گیری‏های مدیریتی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: مقر این دبیر خانه در شرکت توسعه معادن و فلزات قرار داده شد تا با برگزاری جلسات میان اعضا، اهداف و نظرات سهامداران بلوک ۳۴ درصدی در شرکت ملی صنایع مس ایران به مورد اجرا گذاشته شود.

وی این اقدام را حرکتی برای انتقال تجربه مدیریتی و صنعتی برای اطمینان بخشی به سهامداران این بلوک عنوان کرد.