گروه بورس - شرکت شیشه دارویی رازی اعلام کرده است، عمده تغییر پیش‌بینی سالانه درآمد هر سهم سال مالی ۸۸ با پیش‌بینی امسال ناشی از توقف دو ماهه تولید در سال ۱۳۸۷ به علت تعمیرات میان‌دوره‌ای کوره‌ای است.

براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، مقدار و مبلغ فروش شیشه دارویی رازی در سالی مالی ۸۸ به علت عدم توقف تولید افزایش خواهد یافت. به این ترتیب «کرازی» سال آینده مبلغ ۱۵۶میلیون بطری‌های دارویی تولید خواهد کرد که در مقایسه با امسال ۱۶درصد افزایش می‌یابد. براین اساس درآمد حاصل از فروش این شرکت نیز با ۲۹درصد افزایش در مقایسه با امسال مبلغ ۷۱میلیاردو ۸۲۶میلیون ریال پیش‌بینی شده است که ناشی از افزایش نرخ و مقدار فروش است.

گفتنی است درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌های سال آینده «کرازی» با ۹۰درصد افزایش مبلغ ۵۷۰۰میلیون ریال برآورد شده است که ناشی از افزایش سود سرمایه‌گذاری در سهام شرکت شیشه بسته‌بندی تاکستان است. همچنین سود ناخالص شرکت با ۷درصد افزایش به دلیل تغییرات فروش و بهای تمام شده مبلغ ۳۰میلیاردو ۴۶۳میلیون ریال ذکر شده است.

به این ترتیب درآمد هر سهم شیشه‌دارویی رازی با ۵۴میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۴۲۴ریال پیش‌بینی شده است که در مقایسه با امسال مبلغ ۳۴درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین شرکت اعلام کرده است در سال مالی ۸۸ برنامه افزایش سرمایه به میزان ۱۰۰درصد از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران را در دستور کار دارد.