گروه بورس - شرکت قند نقش جهان سود هر سهم سال مالی ۸۸ را با سرمایه ۳۵میلیارد ریال مبلغ ۹۲۱ریال خالص پیش‌بینی کرد.

به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار این پیش‌بینی نسبت به سال قبل ۸درصد کاهش نشان می‌دهد.

شرکت درآمد حاصل از فروش سال ۸۸ را نیز ۵۸۹میلیاردو ۱۳۱میلیون ریال پیش‌بینی کرد که نسبت به سال قبل از ۵۲درصد افزایش برخوردار است.

بنابراین گزارش پیش‌بینی بهای تمام شده کالای فروش رفته و سود عملیاتی شرکت نیز نسبت به سال قبل به ترتیب ۵۳درصد و ۵۸درصد افزایش همراه است.

هیات‌مدیره «قنقش» درنظر دارد مبلغ ۱۶میلیاردو ۱۲۵میلیون ریال معادل ۴۶۱ریال به ازای هر سهم از سود سال مالی ۸۸ را برای تقسیم بین سهامداران مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام پیشنهاد دهد.

بنابراین گزارش قند نقش طی ۹ماه ابتدای سال، ۸۵درصد از سود سال ۸۷ را پوشش داد.

این درحالی است که شرکت تنها ۵۹درصد از پیش‌بینی فروش سال ۸۷ را محقق کرده است.

پیش‌بینی خالص درآمدها (هزینه‌های) متفرقه سال مالی ۸۷ به مبلغ ۱۶میلیاردو ۹۶۰میلیون ریال (معادل ۳۵درصد سود خالص، به ازای هر سهم ۳۶۵ریال) است که عمدتا ناشی از برگشت احتساب ذخیره کاهش ارزش موجودی شکر اول دوره است.

شرکت اعلام کرده است درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها به مبلغ یک میلیاردو ۹۰۰میلیون ریال در سال مالی ۸۷ عمدتا شامل سود حاصل از اوراق مشارکت و سود حاصل از سپرده‌های بانکی است. شرکت اعلام کرده که طرح‌های مختلفی را با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ سه هزارو ۸۹۵میلیون ریال در دست اجرا دارد که سال ۸۸ به بهره‌برداری خواهد رسید. شرکت اعلام کرده که اجرای طرح‌های فوق به منظور نگه داشتن ۲ سطح از ظرفیت کنونی ماشین و ارتقای کیفیت است.