گروه بورس - صنعتی کیمیدارو اعلام کرده است، طرح ساخت کارخانه جدید دارویی را در دست اجرا دارد.

براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، این طرح در زمین موجود شرکت با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ ۱۰۴میلیاردو ۴۳۵میلیون ریال و هزینه‌های انجام شده به مبلغ ۲۱میلیاردو ۶۷۴میلیون ریال در دستور کار «صنعتی کیمیدارو» قرار دارد.

این درحالی است که صنعتی کیمیدارو درآمد هر سهم امسال مالی منتهی به اسفند ۸۸ را با ۱۲۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ یک هزارو ۱۱۱ریال پیش‌بینی کرده است.

همچنین پیش‌بینی عملکرد کیمیدارو برای سال مالی ۸۸ در مقایسه با عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش ۸درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲درصد افزایش، سود عملیاتی ۲۳درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۱۰درصد افزایش نشان می‌دهد. شرکت دلایل آن را عمدتا پیش‌بینی افزایش فروش ناشی از تولید و فروش محصولات جدید عنوان کرده است.

براساس اطلاعات دریافتی از شرکت، هیات‌مدیره تصمیم دارد مبلغ ۶۱۱ریال به ازای هر سهم را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه سال ۸۸ پیشنهاد کند.

شایان ذکر است هیات‌مدیره درنظر دارد مبلغ ۶۰۲ریال به ازای هر سهم را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه سال ۸۷ پیشنهاد کند.

درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها در سال مالی ۸۸ مبلغ ۱۸میلیاردو ۶۲میلیون ریال ( ۱۵۱ریال به ازای هر سهم) معادل ۱۴درصد از کل سود خالص می‌باشد که جزئیات آن ارائه نشده است. همچنین درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها در سال مالی ۸۷ مبلغ ۲۱میلیاردو ۱۸۰میلیون ریال (۱۷۷ریال به ازای هر سهم) معادل ۱۸درصد از کل سود خالص بود.

این در حالی است که صنعتی کیمیدارو درآمد هر سهم سال مالی ۸۷ را به طور خالص مبلغ یک‌هزار و ۷ ریال پیش‌بینی کرده است. شرکت توانست تا پایان آذرماه امسال با تحقق ۵۹۹ ریال سود به ازای هر سهم معادل ۵۹ درصد از پیش‌بینی سود هر سهم را پوشش دهد. همچنین فروش شرکت در این دوره معادل ۷۱ درصد از پیش‌بینی شرکت را محقق کرد.