گروه بورس - ایران‌ترانسفو درآمد هر سهم امسال را با 469ریال افزایش به طور خالص مبلغ یک هزارو 822ریال پیش‌بینی کرده است.

براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، پیش‌بینی عملکرد امسال ایران‌ترانسفو در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش 27درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 19درصد افزایش، سود عملیاتی 120درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 52درصد افزایش دارد.
ایران‌ترانسفو اعلام کرده است سود سرمایه‌گذاری‌ها با توجه به اینکه مجامع آنها برگزار نشده است، در سود و زیان شرکت منظور نشده است. با توجه به سال مالی شرکت کوشکن به تاریخ ۳۰آبان‌ماه ۸۷ سهم سود از آن شرکت حدودا ۵۰میلیارد ریال و شرکت توزیع ایران ترانسفو زنگان که سال مالی آن مبلغ ۱۱۰میلیارد ریال و شرکت ایران ترانسفوری که سال مالی آن ۳۰آذرماه ۸۷ است، مبلغ ۸۰میلیارد ریال و شرکت عایق‌های الکتریکی پارس که سال مالی آن ۳۰دی‌ماه امسال است، مبلغ ۳۰میلیارد ریال برآورد می‌شود. خالص درآمدهای متفرقه مبلغ ۳۳میلیاردو ۹۶۵میلیون ریال سود سپرده بانکی و مبلغ ۴۸میلیاردو ۵۶۳میلیون ریال سود فروش مواد به شرکت‌های اقماری و ۴۶۲میلیون درآمد متفرقه است. افزایش سود عملیاتی به علت افزایش فروش و کاهش نسبی قیمت بعضی از مواد اولیه است.
همچنین پیش‌بینی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌های ایران‌ترانسفو برای سال مالی 87 به مبلغ 276میلیاردو 375میلیون ریال (مبلغ 921ریال به ازای هر سهم معادل 51درصد از کل سود خالص) ناشی از سود سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر است.
از سوی دیگر پیش‌بینی خالص درآمد (هزینه‌ها)ی متفرقه سال مالی ۸۷ به مبلغ ۱۳۸میلیاردو۷۱۰میلیون ریال (معادل ۲۵درصد از کل سود خالص) عمدتا ناشی از فروش مواد اولیه (عمدتا به شرکت‌های تابعه) است.
شرکت اعلام کرده است که هیات‌مدیره درنظر دارد تقسیم 50سود و زیان تلفیقی یا سود و زیان شرکت اصلی هرکدام که کمتر باشد، جهت تقسیم میان سهامداران به مجمع عمومی عادی سالیانه پیشنهاد کند.
براساس مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده ۵بهمن ۸۴ افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۳۰۰میلیارد ریال به مبلغ ۴۰۰میلیارد ریال (معادل ۳۳درصد) از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران تصویب و اختیار اجرای آن به هیات‌مدیره شرکت تفویض شد.