گروه بورس - گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران تا پایان دوره ۹ماهه منتهی به آذرماه برای هر سهم مبلغ ۱۱۱ریال زیان کنار گذاشت.

براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «ختوقا» همچنین در این دوره تنها یک درصد بودجه پیش‌بینی شده برای سود حاصل از سرمایه‌گذاری را پوشش داده است.

این در حالی است که قطعات اتومبیل درآمد هر سهم امسال را با ۱۲۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۹۵۹ریال

پیش‌بینی کرده است.

همچنین پیش‌بینی عملکرد قطعات اتومبیل ایران برای سال‌مالی ۸۷ در مقایسه با عملکرد واقع سال‌مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ۷درصد افزایش، سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها ۸۴دصد کاهش، سود عملیاتی ۱۵درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۱۷درصد افزایش نشان می‌دهد.

براساس اطلاعات ارسالی به تاریخ اردیبهشت‌ماه خالص درآمدهای متفرقه در پیش‌بینی عملکرد سال‌مالی ۸۷ ناشی از شناسایی سود حاصل از فروش پروژه ساختمانی مشهد به مبلغ ۲۵میلیارد و ۶۹۵میلیون ریال (۲۱۴ریال به ازای هر سهم و معادل ۲۲درصد از کل سود پیش‌بینی شده) است.

این شرکت در سال‌مالی قبل نیز مبلغ ۲۳میلیارد و ۴۶۹میلیون ریال درآمد حاصل از فروش پروژه ساختمانی مشهد را در پیش‌بینی لحاظ کرده بود که محقق نشده است.

این در حالی است که شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال‌مالی ۸۷ را در آبان‌ماه مبلغ یک هزار و ۱۳۰ریال اعلام کرده بود که دلیل تعدیل را کاهش بودجه شرکت‌های قطعات محوری خراسان و گازسیز صنعت شرق اعلام کرده است.

براساس اطلاعات دریافتی، هیات‌مدیره در نظر دارد تقسیم ۹۰درصد سود قابل‌تخصیص را به مجمع عمومی عادی سال‌مالی ۸۷ پیشنهاد کند.

پیش‌بینی سود حاصل از سرمایه‌گذاری در سهام شرکت گازسیز صنعت شرق (غیربورسی) مبلغ ۲۵میلیارد ریال (۲۰۸ریال به ازای هر سهم و معال ۱۸درصد از کل سود

پیش‌بینی‌شده) است.