گروه بورس - جزئیات و پیش‌بینی درآمد هر سهم لابراتوار داروسازی دکتر عبیدی، به دلیل استفاده از تسهیلات مالی و ثبت جایزه در حساب تخفیفات فروش تغییر کرده است.

براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «دعبید» درآمد هر سهم امسال را با ۵۶میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ یک هزارو ۱۲۰ریال پیش‌بینی کرده است که تا پایان آذرماه معادل ۶۵درصد از سود هر سهم را محقق کرده است.همچنین پیش‌بینی عملکرد «دعبید» برای سال مالی ۸۷ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۲درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲درصد کاهش، سود عملیاتی ۱۹درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۱۱درصد افزایش نشان می‌دهد.براساس اطلاعات ارسالی شرکت، هیات‌مدیره تصمیم دارد مبلغ ۸۰۰ریال به ازای هر سهم را به منظور تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی ۸۷ پیشنهاد کند.

هیات‌مدیره شرکت درنظر دارد سرمایه شرکت را از مبلغ ۵۶میلیارد ریال به مبلغ ۷۰میلیارد ریال (معادل ۲۵درصد) از محل سود تقسیم نشده، افزایش دهد. این شرکت در دی ماه ۸۶ اعلام کرده بود که درنظر دارد سرمایه را از مبلغ ۵۶میلیارد ریال به مبلغ ۷۱میلیارد ریال افزایش دهد.

طبق بند ۱-۳ گزارش حسابرس مستقل، در خصوص صورت‌های دوره مالی منتهی به اسفند ۸۶، از بابت مبلغ دو میلیاردو۲۶۲میلیون ریال تفاوت مالیات پرداخت شده سال ۸۴ تا مبلغ تشخیصی که هنوز قطعی نشده است، ذخیره‌ای در حساب‌ها منظور نشده است.