سیلوی فلزی یکصدهزار تنی گندم‌داران اصفهان با حضور وزیر کار و امور اجتماعی، مسوولان استان اصفهان و شاهین‌شهر و نمایندگان مجلس افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ما، دکتر جهرمی، وزیر کار و امور اجتماعی در این مراسم با تاکید بر ضرورت اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: باید سیاست‌های این اصل در زمینه خصوصی‌سازی جدی گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه وظایف حاکمیت و تصدی در امور کشور باید مشخص شود، افزود: باید با توجه به ویژگی‌های کشورمان وظایف خاصی را برای دولت تعریف کرده و آنچه قابل واگذاری است، به بخش مردمی بسپاریم.

جهرمی در حالی که رقابت بخش خصوصی و دولت را مضر دانست، تصریح کرد: دولت نباید مجری باشد بلکه باید ناظر و سیاست‌گذار باشد و در این باره باید بازنگری صورت گیرد.

وی ادامه داد: اگر مالکیت در کنار مدیریت نباشد، واگذاری نیست و به همین دلیل لازم است اول مدیریت بخش‌های دولتی واگذار شود، بعد مالکیت آنها.

وزیر کار و امور اجتماعی، گردش نقدینگی در کشور را جریان اقتصاد دانست و اظهار داشت: نقدینگی باید با رونق دادن بخش اقتصاد حاصل شود نه از طریق افزایش پایه پولی.

وی همچنین با اشاره به اینکه تولید در کشور ما با مشکلات بسیاری همراه است، گفت: مسوولان باید در نظر داشته باشند تا هیچ‌گونه شوکی به تولید وارد نشود.

دکتر جهرمی در پایان تصریح کرد: صنعتگران و تولیدکنندگان باید اطلاعات کافی در اختیار داشته باشند تا بتوانند برنامه‌ریزی کرده و موفق شوند.

در این مراسم همچنین محمد عصارزاده‌گان، مدیرعامل شرکت آردجرعه و رییس هیات‌مدیره گندم‌داران اصفهان گفت: این سیلو تا ۵۰ سال آینده کارآیی لازم را داشته و به عنوان یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاری‌های پایدار در کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: طرح احداث این سیلوی یکصدهزار تنی همسو با سیاست‌های دولت در زمینی به مساحت ۳۰هزار مترمربع در سال ۸۵ به اجرا درآمد.

به گفته وی، این پروژه بزرگ برای اولین بار توسط بخش‌خصوصی در سطح استان اصفهان به اجرا درآمده و با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا در سطح کشور و شاید منطقه بی‌نظیر است.

سیلوی ۱۰۰هزار تنی گندم‌داران اصفهان با ۱۲کندو و دو برج کار با ظرفیت تخلیه ۶۰۰تن گندم در ساعت، دو باسکول ۶۰ تنی با جک تخلیه، دو دستگاه نمونه‌بردار تمام اتوماتیک، آزمایشگاه شیمیایی و میکروبی، بانک، استراحتگاه رانندگان و پارکینگ‌ کامیون‌ها با سرمایه‌ای حدود ۲۰میلیارد تومان از بزرگترین سرمایه‌گذاری‌های پایدار کشور است.