گروه بورس- خط تولید باتری‌های بدون نیاز به نگهداری (MF) با استفاده از پیشرفته‌ترین فناوری روز دنیا و با تنوع تولید باتری‌هایی با توان ۳۸ تا ۱۰۰ آمپر ساعت در شرکت باتری‌سازی نیرو (وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ما، برای راه‌اندازی خط تولید این باتری‌ها در کشور ۷‌میلیون و ۷۰۰‌هزار یورو سرمایه‌گذاری ارزی و صد میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی انجام شده است.

با راه‌اندازی خط تولید باتری‌های جدید MF ظرفیت تولید باتری این شرکت به سه میلیون دستگاه در سال خواهد رسید که یک میلیون دستگاه از این ظرفیت، از نوع باتری‌های جدید MF خواهد بود.

شایان ذکر است شرکت باتری‌سازی نیرو در سال ۱۳۶۲ با هدف تامین نیاز باتری‌های خودرویی کشور اقدام به راه‌اندازی خط تولید باتری‌های استارتری با ظرفیت ۳۰۰‌هزار دستگاه کرد و در حال حاضر با در اختیار داشتن گسترده‌ترین شبکه توزیع باتری خودرو در ایران، توان تولید ۳‌میلیون دستگاه باتری در سال را دارد.

این شرکت به مناسبت سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی طی مراسمی در روزهای ۱۹ و ۲۰ بهمن ماه سال جاری (شنبه و یک‌شنبه) با هدف ارتقای کیفیت و کمیت توزیع باتری خودرویی مراسمی را با حضور اعضای تعاونی باتری‌سازان تهران و دست‌اندرکاران توزیع باتری در این استان برگزار خواهد کرد.

پیش‌بینی می‌شود که این امر سر آغاز فصل جدیدی از همکاری‌ها بین بخش تولید و توزیع باتری در کشور باشد.