گروه بورس - شرکت کارخانجات کمک‌فنر ایندامین سایپا پس از اعمال افزایش سرمایه، پیش‌بینی درآمد هر سهم سال‌مالی ۸۷ را تعدیل کرد.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران بورسی، این شرکت سرمایه خود را معادل ۱۳۱درصد افزایش داد و سپس پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را از رقم ۵۶۷ریال به رقم ۲۴۶ریال کاهش داد.سرمایه شرکت «خکمک» از مبلغ ۱۳میلیارد ریال به ۳۰میلیارد ریال افزایش یافت و افزایش سرمایه از مبلغ ۳۰میلیارد ریال به ۷۱میلیارد ریال در اختیار هیات‌مدیره قرار گرفت.این شرکت در پایان دوره ۹ماهه توانست مبلغ ۱۳۸ریال (معادل ۵۶درصد) سود به ازای هر سهم کنار بگذارد. «خکمک» در همین دوره از فروش انواع محصولات خود بیش از ۱۸۷میلیارد و ۳۹۹میلیون ریال درآمد کسب کرد. درآمد حاصل از فروش این شرکت معادل ۲۸۸میلیارد و ۸۵۵میلیون ریال اعلام شده است.

همچنین این شرکت در سال‌مالی جاری با کاهش هزینه‌های مالی در مقایسه با سال قبل روبه‌رو است.

در حالی که حاشیه سود ناخالص «خکمک» که تا پایان دوره ۹ ماه یادشده معادل ۱۳درصد بود، معادل ۶۹درصد از پیش‌بینی سود ناخالص سال جاری را نسبت به بودجه پوشش داد.مطابق اطلاعات دریافتی، شرکت اعلام کرده است که هیات‌مدیره در نظر دارد، تقسیم ۱۰۰درصد مبلغ سود را به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.