گروه بورس - مجوز افزایش سرمایه دو شرکت لوله و ماشین‌سازی ایران و سرمایه‌گذاری صنعت نفت از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار صادر شد.

براساس اطلاعیه نظارت‌بر بورس، تقاضای افزایش سرمایه شرکت لوله و ماشین‌سازی به مبلغ ۸۷میلیارد و ۷۵۰میلیون ریال از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به عدم‌مغایرت با قوانین و مقررات مربوطه در انتظار سهام، مجوز افزایش سرمایه این شرکت صادر شد.

گفتنی است این افزایش سرمایه به منظور خرید ماشین‌آلات جدید، مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر و اصلاح ساختار مالی از بابت جبران مخارج سرمایه‌گذاری انجام شده و تامین سرمایه در گردش شرکت خواهد بود.همچنین مجوز افزایش سرمایه «ونفت» از مبلغ ۵۷۱میلیارد و ۲۲۹میلیون ریال به مبلغ ۸۵۰میلیارد ریال از سوی این سازمان صادر شد.

گفتنی است مبلغ ۱۳۸میلیارد و ۷۷۱میلیون ریال از این افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران و مبلغ ۱۴۰میلیارد ریال دیگر از محل سود انباشته صورت خواهد گرفت.

همچنین شرکت دلایل این امر را مشارکت در افزایش سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری نفت قشم و پروژه ساخت ساختمان دفتر مرکزی عنوان کرده است.