گروه بورس - داده‌پردازی ایران دلایل کاهش 109ریالی در پیش‌بینی سود هر سهم امسال را اعلام کرد.

براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «مداران» درآمد هر سهم امسال را با 93میلیاردو 377میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ 210ریال پیش‌بینی کرده است.
همچنین پیش‌بینی عملکرد داده‌پردازی ایران برای سال ۸۷ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب درآمد حاصل از فروش و ارائه خدمات ۳۲درصد کاهش، بهای تمام شده کالای فروش رفته و خدمات ارائه شده ۳۹درصد کاهش، سود عملیاتی ۳۸درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۲۷درصد کاهش نشان می‌دهد.
شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 87 را در مهرماه مبلغ 319ریال اعلام کرده بود که دلایل تعدیل را اجرایی نشدن تعدادی از مناقصه‌ها و برنامه‌های عملیاتی پیش‌بینی شده و صرفه‌جویی در هزینه‌ها و دستیابی به منابع فروش بهتر اعلام کرده است.
براساس اطلاعات دریافتی، سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها برای سال مالی ۸۷ به مبلغ ۱۰میلیاردو ۶۰۰میلیون ریال (به ازای هر سهم ۱۱۳ریال) معادل ۵۴درصد سود خالص شرکت ناشی از سود سرمایه‌گذاری در شرکت توسعه‌ریز کامپیوتر با مالکیت ۱۰۰درصدی شرکت داده‌پردازی ایران برای سال‌های ۸۶ و ۸۷ آن شرکت به ترتیب به مبلغ ۳میلیاردو۱۰۰میلیون ریال و ۷میلیاردو۵۰۰میلیون ریال است.
هیات‌مدیره تصمیم دارد 75درصد سود خالص سال مالی 87 را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. این درحالی است که درآمد حاصل از فروش «مداران» تا پایان آذرماه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با کاهش 33درصدی به مبلغ 188میلیاردو 113میلیون ریال رسید که معادل 70درصد از پیش‌بینی بودجه امسال را پوشش داده است.