گروه بورس - سیمان شمال عملکرد 9ماهه امسال را با 20درصد افزایش سود محقق شده و 38درصد افزایش درآمد حاصل از فروش به بازار گزارش داده است.

براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، سیمان شمال درآمد هر سهم امسال را با 275میلیاردو 659میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ 606ریال پیش‌بینی کرده است که تا پایان دوره 9ماهه منتهی به آذرماه معادل با تحقق 442ریال سود به ازای هر سهم معادل 73درصد از پیش‌بینی هر سهم را پوشش داده است.
پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۷ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۲۵درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۰۲درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۸۱درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۸۶درصد افزایش نشان می‌دهد.
افزایش هزینه‌های مالی به دلیل اتمام عملیات ساخت طرح افزایش ظرفیت و در نتیجه عدم امکان تخصیص هزینه تسهیلات دریافتی به طرح مذکور است.
شرکت اعلام کرده است؛ پیش‌بینی خالص درآمد‌های متفرقه سال مالی ۸۷ به مبلغ ۱۳میلیاردو ۳۵۱میلیون ریال عمدتا شامل فروش دارایی ثابت و ضایعات حاصل از جمع‌آوری تجهیزات قدیمی طرح افزایش ظرفیت است.
هیات‌مدیره سیمان شمال درنظر دارد برای سال 87 تقسیم سود به مبلغ 500ریال به ازای هر سهم را به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
این درحالی است که درآمد تلفیقی هر سهم سیمان شمال برای امسال مبلغ ۳۹۱ریال پیش‌بینی شده است که تا پایان آذرماه معادل ۸۱درصد آن را محقق کرده است.