گروه بورس - قندلرستان دلایل افزایش ۲۷ریالی در پیش‌بینی سود هر سهم را اعلام نکرده است.

براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، قند لرستان درآمد هر سهم سال مالی منتهی به تیرماه سال ۸۸ را با ۲۴میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۲۲۴ریال پیش‌بینی کرده است.

پیش‌بینی عملکرد قند لرستان برای سال مالی منتهی به تیرماه ۸۸ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۵۷درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۹۴درصد افزایش، سود عملیاتی ۴۶درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۶۷درصد کاهش نشان می‌دهد.

همچنین پیش‌بینی خالص درآمد (هزینه‌)های متفرقه برای سال مالی ۸۸ به مبلغ یک میلیاردو۵۳۰میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ ۶۴ریال و معادل ۲۸درصد از کل سود) عمدتا شامل درآمد حاصل از سود سپرده بلندمدت بانکی به مبلغ یک میلیاردو۱۰۰میلیون ریال، فروش آهن‌آلات اسقاطی به مبلغ ۳۰۰میلیون ریال و فروش آهک و ادوات تحویلی به زارعین به مبلغ ۱۰۰میلیون ریال است.

شرکت سیاست تقسیم سود را برای سال مالی ۸۸ اعلام نکرده است.قند لرستان طرح ساخت تانک ملاس را با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ یک میلیاردو۵۰۰میلیون ریال و مخارج انجام شده به مبلغ ۱۷۵میلیون ریال (با ۱۲درصد پیشرفت کار) و بهره‌برداری

در اردیبهشت ۸۸ و خرید ترانس برق را با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ یک میلیاردو۳۰۰میلیون ریال و بهره‌برداری در تاریخ ۳۰خردادماه ۸۸ در دست اجرا دارد.