گروه بورس - شرکت مهندسی نصیرماشین در 9ماه نخست سال 87، توانست 63درصد از پیش‌بینی کل سال را پوشش دهد.

این شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به پایان اسفندماه 87 را به طور خالص 695ریال درنظر گرفته است که در این 9ماهه، مبلغ 434ریال از آن را محقق ساخت.
همچنین پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۷ شرکت در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۲۴درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲۹درصد افزایش، سود عملیاتی ۷درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۹درصد افزایش نشان می‌دهد.
طبق اطلاعیه ارسالی سازمان بورس، «خنصیر» در سال 85 مبلغ دو میلیاردو 655میلیون ریال ذخیره مالیات درنظر گرفته است در حالی که براساس برگ تشخیص صادره از سوی حوزه مالیاتی، مبلغ حدود یک میلیاردو 692میلیون ریال (به ازای هر سهم 85ریال) مازاد ذخیره مالیاتی درنظر گرفته شده است که این مبلغ به سود انباشته سال مالی 87 شرکت افزوده شده است.
گفتنی است، هیات‌مدیره شرکت افزایش سرمایه به مبلغ ۱۴میلیارد ریال(معادل ۷۰درصد) از محل سود انباشته را در برنامه خود دارد. همچنین شرکت اعلام کرده است که شرکت مهندسی روان فن‌آور در سال مالی ۸۷ افزایش سرمایه به میزان یک میلیاردو ۷۰۰میلیون ریال را در برنامه کاری خود قرار داده است.
«خنصیر» طرح خط میل سوپاپ پراید را با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ 24میلیارد ریال در دست اجرا دارد، که تاکنون مبلغ 10میلیارد ریال در این طرح هزینه شده است. شرکت تاریخ بهره‌برداری از این پروژه را 22بهمن 87 اعلام کرده است.
همچنین نصیرماشین، ۵۶درصد از سهام شرکت فولادسازی قائم سپهر سپاهان (سهامی خاص) را با فعالیت تولید قطعات خام میل‌لنگ خریداری کرده است که بهای تمام شده پس از نهایی شدن اعلام خواهد شد.
گفتنی است هیات‌مدیره شرکت درنظر دارد مبلغ 6میلیارد ریال (معادل 300ریال به ازای هر سهم) را به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.