دولت کل سود‌ «مخابرات» را برداشت کرده است

فارس - مدیرعامل شرکت مخابرات گفت: به‌رغم مصوبات موجود، تمام سود ۴۰ درصدی مخابرات توسط خزانه دولت برداشت شده‌ و در حال حاضر مبلغی برای پرداخت سود ۱۷۸‌میلیارد تومانی سهامداران و ۱۳ تومانی هر سهم وجود ندارد.

صابر فیضی در رابطه با پرداخت سود ۱۳ تومانی هر سهم به سهامداران شرکت مخابرات اظهار داشت: در پی امضای مصوبات مجمع سالانه شرکت مخابرات (که در ۲۸ آبان برگزار شده بود) و دریافت استفساریه از دولت و همچنین تعیین زمان‌بندی پرداخت سود ۱۷۸‌میلیارد تومانی از شرکت‌های استانی مخابرات خواسته شد تا نسبت به سود خود به حساب شرکت مادر اقدام کنند.

وی ادامه داد: اما به‌رغم مصوبات موجود، مشخص شد که خزانه‌ دولت در استان‌‌ها کل سود ۴۰ درصدی مخابرات را تا پایان سال به طور خودکار برداشت کرده است.

فیضی گفت: با این اقدام در حال حاضر پولی برای پرداخت سود ۱۳ تومانی هر سهم و ۱۷۸‌میلیارد تومان وجود ندارد که توزیع شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات در برابر این مطلب که با این اوصاف پرداخت سود سالانه مخابرات از هفته آینده در حال حاضر منتفی است پاسخ داد: هرچند خزانه دولت در استان‌‌ها نسبت به برداشت کل سود سالانه مخابرات اقدام کرده اما به طور قطع ۱۷۸‌میلیارد تومان را دریافت و به سهامداران پرداخت خواهیم کرد.

فیضی ادامه داد: این فرایند ممکن است به طول انجامد اما به هر حال عملی خواهد شد.

این اظهارات مدیرعامل شرکت مخابرات در حالی عنوان شده که براساس مالکیت ۲۰ درصدی سهام عدالت از مخابرات باید ۱۱۹‌میلیارد تومان سود به حساب کارگزاری سهام عدالت واریز شود تا از ۱۲ بهمن سود ۳۶۰‌میلیارد تومانی به ۵/۴‌میلیون مشمول مرحله اول سهام عدالت آغاز شود. در این باره محمدجواد شیخ به فارس گفت‌: ‌هرچند خزانه، کل سود مخابرات را برداشت کرده اما مدیران این شرکت قول داده‌‌اند که هفته آینده سود ۱۱۹‌میلیارد تومانی را واریز کنند. وی ادامه داد: با این اوصاف مشکلی در توزیع سود ۳۶۰‌میلیارد تومانی سهام عدالت از هفته آینده وجود ندارد.

زمان و نحوه توزیع سود ۳۶۰‌میلیارد تومانی

همچنین مدیرعامل کارگزاری سهام عدالت گفت: گستره پرداخت سود سالانه ۸۰ هزار تومانی مشمولین سهام عدالت سراسری است و از شنبه آینده (۱۲ بهمن) چهار بانک‌ عامل موظف به پرداخت ۳۶۰‌میلیارد تومانی سود به ۵/۴‌میلیون نفرسهامدار هستند.

محمد جواد شیخ درباره آخرین وضعیت پرداخت این سود اظهار داشت: این سود از ۱۲ بهمن ماه به افراد تحت سرپرست کمیته امداد و بهزیستی و همچنین روستائیان پرداخت خواهد شد که سهم هر نفر ۸۰ هزار تومان و تا سقف ۵ نفر یک خانواده ۴۰۰ هزار تومان است.

وی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده افراد تحت سرپرستی کمیته امداد از بانک سپه و سازمان بهزیستی از بانک صادرات این سود را دریافت خواهند کرد و بانک‌های کشاورزی و پست بانک نیز به روستائیان سراسر کشور این سود را پرداخت خواهند کرد.

شیخ با بیان اینکه در برگه‌های قابل ارایه به سهامداران تمام مشخصات سهامداران و بانک عامل درج شده ادامه داد: گستره پرداخت سود سراسری است و تمامی شعب بانک‌های عامل موظف به پرداخت سود سالانه براساس ارایه مدارک و کارت شناسایی هستند.

مدیرعامل کارگزاری سهام عدالت به ارسال بخشنامه پرداخت سود به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی و سازمان‌های امور اقتصادی استان‌‌ها اشاره کرد و گفت: نرم افزار مربوطه نیز برای همه مراکز استانی ارسال شده تا با چاپ و ارسال آن به مشمولین مرحله اول سهام عدالت، زمینه دریافت سود سالیانه فراهم شود.

شیخ گفت: سه ارگان کمیته امداد، سازمان بهزیستی و ستاد بسیج کشور این برگه‌ها را به ۵/۴‌میلیون نفر خواهند داد. وی با اشاره به هماهنگی‌های به عمل آمده با پست بانک گفت: روستائیان برای دریافت سود به شهرها نیایند چرا که این سود از طریق پست بانک در تمام روستاهای کشور توزیع خواهد شد.