فارس - مدیرعامل سرمایه‌گذاری غدیر از تشیکل کنسرسیوم بزرگ ساختمانی کشور توسط ۱۰ شرکت مطرح این صنعت و بررسی تاسیس یک شهر با ماهیت ایرانی اسلامی به عنوان اولین گام این کنسرسیوم خبرداد.

محسن معماری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هفته گذشته پیمان نامه تشکیل کنسرسیوم ۱۰ شرکت بزرگ ساختمانی کشور به امضا مدیران مربوطه رسید.

وی با بیان اینکه اندیشه شکل‌گیری این کنسرسیوم از خردادماه گذشته به وجود آمد ادامه داد: با دعوت سرمایه‌گذاری غدیر، اعضای این کنسرسیوم در جریان امور قرار گرفتند تا با این انگیزه که شرکت‌های ساختمانی کشور با ماهیت عمومی و نه خصوصی بتوانند در تامین مسکن اقشار مختلف جامعه به دولت و نظام کمک کنند و با تبادل نظر با وزارت مسکن و کمیسیون عمران مجلس و رییس‌جمهور تلاش کنند نیروها و ظرفیت‌های خود را در راستای اهداف دولت برای حل مشکل مسکن قرار بدهند.

معماری به سه هدف این کنسرسیوم در اولین گام اشاره کرد و گفت: همفکری با مراکز تصمیم‌گیری و قانون‌گذاری کشور برای بهینه‌تر شدن حوزه مسکن، همکاری اجرای و عمل با دولت و ایجاد هم‌افزایی داخلی بین ۱۰ شرکت ساختمانی از جمله اهداف اولیه تشکیل این کنسرسیوم است. به گفته وی در این کنسرسیوم دو کمیته راهبردی و سیاست‌گذاری و کمیته فنی و تحلیلی شکل گرفته و ۱۰ شرکت فعال ساختمانی شامل شرکت‌های سرمایه‌گذاری مسکن (وابسته به بانک مسکن)، آتیه‌ساز (وابسته به بنیاد مستضعفان)، ساختمانی معلم (صندوق ذخیره فرهنگیان)، عمران تک لار (وابسته به بنیاد مسکن)، عمران اکباتان (وابسته به بنیاد مسکن)، بین‌المللی توسعه ساختمان (وابسته به ساتا)، خانه‌سازی ایران (وابسته به سازمان تامین اجتماعی) ، گروه توسعه ساختمان تدبیر (وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره)، عمران و ساختمان تامین (وابسته به شستا) و عمران تراز پی‌ریز (وابسته به صندوق بازنشستگی) از اعضای این کنسرسیوم‌اند که تحت عنوان قانون راهبردی ساختمانی و زمین ایران ( کارسازان ) فعالیت خواهند کرد.

مدیرعامل سرمایه‌گذاری غدیر با بیان اینکه ۱۰ شرکت فوق حدود ۵ درصد از ساخت و ساز کشور را به خود اختصاص داده‌اند اظهار داشت: این کنسرسیوم در اولین برنامه خود تاسیس یک شهر با ماهیت معماری ایران - اسلامی را در دستور مطالعه دارد.

معماری افزود: جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای گسترش فعالیت ساخت و ساز کلان کشور و حضور در عرصه بین‌المللی از دیگر برنامه‌های این کنسرسیوم است.

وی گفت: حضور در نمایشگاه بین‌المللی ساختمانی الجزیره در حالی از اولین گام‌های اجرایی برای فعالیت جهانی این کنسرسیوم است که بعد از بحران مالی غرب، ایران به دلیل امن بودن مورد توجه سرمایه‌گذاران واقع شده و مراجعات متعدد خارجی داشته است‌.

وی در خاتمه تصریح کرد: هدف این کنسرسیوم به هیچ عنوان رقابت با بخش خصوصی نبوده، بلکه تقویت این بخش و برخورداری از ماهیت میانی بین دو بخش دولتی و خصوصی از اهداف اساسی کنسرسیوم شکل گرفته است.