تاسیس نخستین شرکت مشترک سالویج بین ایران و نروژ

گروه بورس - شرکت تایدواتر خاورمیانه در راستای توسعه فعالیت‌‌های تخصصی دریایی و با هدف انتقال تکنولوژی خارج سازی شناور‌‌های مغروقه، طی قراردادی با شرکت میکو مارین نروژ، نخستین شرکت سالویج را در ایران تاسیس می‌‌‌کند.

به گزارش روابط عمومی‌‌‌و امور بین‌الملل، دکتر سعید صادقی مدیر عامل شرکت تایدواتر خاورمیانه با بیان این مطلب افزود: حجم سرمایه‌گذاری مشترک طرفین بالغ بر صدها میلیارد ریال است که در آن شرکت تایدواتر خاورمیانه۵۱ درصد و شرکت میکو مارین نروژ ۴۹ درصد سهم خواهند داشت.

وی تصریح کرد: تاسیس این شرکت در راستای استراتژی جدید تایدواتر جهت ورود به سایر عرصه‌‌‌های تخصصی دریایی و حضور در بازار دهها هزار میلیارد ریالی خارج‌سازی شناور‌‌های مغروق (سالویج) آب‌‌های ایران و منطقه خلیج‌فارس است.

صادقی در خصوص سایر اقدامات انجام شده، اظهار داشت: با توجه به انعقاد قرارداد بین سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت تایدواتر خاورمیانه به منظور خارج سازی هفت فروند از شناور‌‌های غرق شده در آبراه‌‌‌های ایران با ارزش تقریبی یک هزار‌میلیارد ریال، علاوه بر استقرار تیم‌‌‌های کارشناسی و تاسیس شرکت مشترک، هم اکنون با استفاده از توانمندی‌‌های موجود کار خارج‌سازی یک فروند شناور موسوم به «موئیرا» در آبراه خور موسی در حال انجام است و همچنین طی فراخوانی به منظور استفاده از حداکثر توان فنی مهندسی داخل، از کلیه فعالان در این زمینه دعوت به همکاری شده است.

در حال حاضر فناوری و تکنولوژی خارج سازی شناور‌‌های مغروق (سالویج) در اختیار معدود کشورهایی همچون هلند و نروژ است که با تاسیس این شرکت و انتقال تکنولوژی، ایران اولین کشور در منطقه و همچنین در زمره کشورهای مزبور قرار خواهد گرفت.