مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سرمایه‌گذاری صنعت و معدن با حضور بیش از 9/89‌درصد از سهامداران برگزار شد.

در‌این مجمع با توجه به مفاد قانون تجارت و اساسنامه شرکت محمد رضا شهیدی تبار به عنوان رییس مجمع، محمد رضا زنگنه به عنوان ناظر مجمع، علی اکبر دیلمانی به عنوان ناظر مجمع و غلامعلی بصائری به عنوان منشی مجمع انتخاب شدند. پس از ارائه گزارش هیات مدیره به مجمع، یکی از سهامداران با خطاب قرار دادن مدیرعامل شرکت، گفت: یک راه برای مقایسه شرکت‌های سرمایه‌گذاری، عرضه سهام به طور متوازن به بازار سرمایه است به صورتی که اگر حجم معاملات بازار 15‌درصد ارزش بازار باشد، انتظار می‌رود که به میزان پرتفوی بورسی شرکت سرمایه‌گذاری، سهام شرکت 15‌درصد گردش سهام داشته باشد؟
در این میان سید کاظم حیان مدیرعامل شرکت با اشاره به انجام فعالیت‌های بورسی شرکت طی دو سال گذشته، بر امکان پذیر نبودن‌این معاملات با توجه به شرایط حاکم بر بورس اوراق بهادار تهران تاکید کرد. وی با تاکید بر افزایش فعالیت‌های شرکت در سال مالی جاری، گفت: بر اساس مصوبه هیات مدیره شرکت، به منظور کاهش سرمایه‌گذاری‌های ریسک‌پذیر، وارد بازار اول با ریسک کمتر خواهیم شد.حیان اضافه کرد: در‌این راستا از ۱۰ طرح مورد بررسی در شرکت ترغیب صنعت‌ایران وایتالیا، مراحل نهایی ۲ طرح در حال انجام است. وی گفت: به نظر می‌رسد که حداقل سود ‌این طرح‌ها انتظار سهامداران را برآورده خواهد کرد. وی در اشاره به بازار سرمایه اظهار داشت: از سوی دیگر با تشکیل کمیته‌ای در شرکت، تلاش داریم تا با ورود مناسب به بازار سرمایه بر اساس اطلاعات درست، ریسک را به حداقل برسانیم، بر‌این اساس نیز افراد حاضر در شرکت در حال آموزش هستند. مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنعت و معدن ادامه داد: ضمن ‌اینکه در نظر داریم تا با استفاده از شرکت‌های زیر مجموعه و فعال با استفاده از توانایی نیروهای موجود به صورت مفید و فعال وارد بازار سرمایه شویم.
سهامدار دیگری با اشاره به برنامه شرکت در خروج از سهام مدیریتی شرکت‌های بورسی و به‌خصوص سهام سیمانی‌ها و حرکت به سمت صنعت ساختمان، پرسید: با توجه به رکود حاکم بر صنعت ساختمان، آیا مدیریت شرکت همچنان قصد ادامه ‌این برنامه را دارد؟
مدیرعامل شرکت نیز در اشاره به برنامه خروج از صنعت ریسک‌پذیر بالای سیمان و ورود به صنعت ساختمان، گفت: آنچه که در حال حاضر به عنوان ساختمان مطرح می‌شود بساز و بفروشی جامعه است. وی در خصوص فعالیت شرکت در صنعت ساختمانی، رکود صنعت ساختمان را مشمول آن دسته افرادی ذکر کرد که به عنوان انبوه‌ساز فقط در نظر دارند تا از ارزش افزوده زمین بهره برند. وی گفت: آنچه که ما قصد ورود به آن را داریم صنعت ساختمان با استفاده از فن‌آوری‌های نوین در دنیا و تولید انبوه ساختمان بوسیله کارخانجات خانه‌سازی می‌باشد.
وی ادامه داد: در‌این راستا مذاکرات اولیه‌ای با شرکت‌ ایتالیایی صورت گرفته است که با مشارکت یک شرکت ‌ایرانی، در شرکتی برای انتقال فناوری تولید ساختمان به روش صنعتی سرمایه‌گذاری می‌شود.حیان اضافه کرد: همچنین در نظر داریم با سرمایه‌گذاری در ساخت مجتمع‌های ساختمانی 500 واحدی از کسانی‌که دارای این فن‌آوری هستند جهت ساخت استفاده کنیم. اطلاعات بیشتر و کاملتر در این زمینه به‌زودی اعلام خواهد شد.
وی با بیان ‌اینکه «در نظر داریم منابع مالی‌این طرح را از طریق پرتفوی سیمانی خود تامین کنیم»، به حضور سهام سیمانی در پرتفوی ‌این شرکت اشاره کرد.وی در بیان دیگر برنامه‌ها و طرح‌های شرکت، از ورود به بازار اول و سرمایه‌گذاری در طرح‌هایی با IRR بالای ۳۰‌درصد به عنوان اولویت اول شرکت نام برد.مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنعت و معدن با تاکید بر‌ایفای نقش توسعه‌ای ‌این شرکت، اضافه کرد: با اجرای‌این طرح‌ها ضمن کمک به بخش خصوصی، از ارزش افزوده ‌این طرح‌ها استفاده می‌کنیم.وی از طرح‌های مورد بررسی به عنوان طرح‌هایی نام برد که با بهره‌مندی از تکنولوژی‌های جدید، سودآوری آنها به اثبات رسیده است.
وی به طرح تولید کپسول CNG از کامپوزیت اشاره کرد که با اجرای ‌این طرح، تکنولوژی آن وارد کشور می‌شود. وی همچنین طرح دوم شرکت یعنی طرح الکترو گرافیتی را به عنوان حلقه مفقوده فولاد در کشور ذکر کرد.حیان با اشاره به دست‌یابی یک گروه‌ ایرانی به تکنولوژی ‌این طرح، گفت: در حال حاضر منتظر تایید نهایی‌ این طرح از سوی شرکت‌های فولاد مبارکه و فولاد خوزستان هستیم.وی به بررسی طرح‌های فولادی و بازیافت در‌این شرکت اشاره کرد. در پایان سهامداران سرمایه‌گذاری صنعت و معدن به اتفاق آرا صورت‌های مالی و ترازنامه شرکت برای سال مالی منتهی به 31/6/87 را مورد تصویب قرار دادند، ضمن این که مقرر شد که به ازای هر سهم 50‌ریال سود نقدی تقسیم شود. انتخاب روزنامه‌های اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیرالانتشار و انتخاب موسسه حسابرسی هشیار بهمند به عنوان بازرس قانونی و عباس هشی به عنوان بازرس علی‌البدل از دیگر مصوبات مجمع این شرکت بود.