فارس- مدیر عامل شرکت مادر تخصصی تولید محصولات کشاورزی و دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای واگذاری ۱۰۰ درصد سهام چهار شرکت کشت و صنعت شهید رجایی، شهید بهشتی، جیرفت و مجتمع صنعتی گوشت فارس به سازمان خصوصی‌سازی وکالت داده شد.

عبدالرضا دانایی‌فر در مورد واگذاری شرکت‌ها بیان داشت: خصوصی‌سازی و واگذاری شرکت‌ها و توجه به اصل ۴۴ قانون اساسی در صدر برنامه‌های این شرکت قرار دارد، به گونه‌ای که چهار شرکت کشت و صنعت شهید رجایی، شهید بهشتی، جیرفت و مجتمع صنعتی گوشت فارس به‌منظور اجرای مصوبه هیات دولت مبنی بر واگذاری ۱۰۰در‌صد سهام آنها، برای واگذاری و فروش به سازمان خصوصی سازی وکالت داده شده است. وی گفت: مراحل اداری واگذاری بعضی از شرکت‌ها انجام شده و ارزش دارایی‌ این شرکت‌ها از سوی سازمان خصوصی‌سازی در مرحله قیمت‌گذاری مجدد قرار دارد.

دانایی‌فر گفت: تا زمان واگذاری شرکت‌ها توسط سازمان خصوصی‌سازی، این شرکت، تمهیداتی را فراهم کرده، تا امور اجرایی، خدماتی و ستادی و بسیاری از فعالیت‌ شرکت‌ها به پیمانکاران محلی واگذار شود که علاوه بر افزایش بهره‌وری و تکمیل ظرفیت خالی، باعث ایجاد اشتغال مولد و به‌کارگیری کارکنان جوان از طریق پیمانکاران و کاهش هزینه‌ تولید شود که منجر به کاهش زیان و سوددهی شرکت‌ها شده است.