گروه بورس - شرکت نفت بهران در ۹ماه ابتدای سال، ۸۵درصد از پیش‌بینی فروش امسال را محقق کرد. به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار شرکت درآمد حاصل از فروش سال ۸۷ را مبلغ سه هزارو ۴۲۵میلیاردو ۵۱میلیون ریال پیش‌بینی کرده بود که طی ۹ماه دو هزارو ۸۹۵میلیاردو ۵۵۶میلیون ریال آن را پوشش داد.

پیش‌بینی فروش این شرکت نسبت به عملکرد واقعی سال مالی قبل ۲۰درصد افزایش نشان می‌دهد.

شرکت بهای تمام شده کالای فروش رفته امسال را با ۲۴درصد افزایش نسبت به سال گذشته بیش از دو هزارو ۳۳۷میلیارد ریال پیش‌بینی کرده که در ۹ماه اول سال، ۸۷ درصد آن به تحقق رسیده است.

بنابراین گزارش سود عملیاتی شرکت نیز برای امسال ۹۲۲میلیاردو ۲۸۳میلیون ریال پیش‌بینی شده که ۷۹درصد آن محقق شده است.

شرکت سود هر سهم امسال را با سرمایه ۱۸۰میلیارد ریال مبلغ سه هزارو ۴۴۴ریال پیش‌بینی کرده است که در ۹ماه ابتدای سال با کسب دو هزارو ۵۸۵ریال آن توانست ۷۵درصد پیش‌بینی را محقق کند.

پیش‌بینی سود پس از کسر مالیات امسال بهران در مقایسه با عملکرد سال مالی قبل از ۲۴درصد افزایش برخوردار است. هیات‌مدیره شرکت درنظر دارد معادل ۷۰درصد سود خالص سال ۸۷ را برای تقسیم بین صاحبان سهام به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. این رقم در تاریخ ۳مردادماه امسال ۶۵درصد اعلام شده بود. شرکت طرح پالایشگاه تبریز را با برآورد سرمایه‌گذاری چهار هزارو ۵۰۰میلیارد ریال در دست اجرا دارد که تاکنون ۲۲میلیارد ریال برای آن هزینه شده و در سال ۱۳۹۰ به بهره خواهد رسید.

همچنین شرکت اعلام کرده که هیات‌مدیره افزایش سرمایه ۲۰۰درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی را در دست بررسی دارد. شرکت در تاریخ ۲۹بهمن‌ماه سال ۸۶ اعلام کرده بود هیات‌مدیره افزایش سرمایه ۱۰۰درصدی را از محل اندوخته‌های طرح و توسعه در دست بررسی دارد.