گروه بورس- باور کنید داستان توقف عرضه‌های دولتی با کمی دقت در گفته‌های رییس سازمان خصوصی‌سازی قابل حل است.

غلامرضا حیدری کرد زنگنه، رییس سازمان خصوصی‌سازی در گفت‌وگویی که چند روز پیش با خبرنگار ما داشت به این نکته اشاره کرد تا زمانی که دستور جدیدی در خصوص توقف عرضه‌ها ابلاغ نشود، با شدت ادامه خواهد یافت. توجه به نکته «تا زمان ابلاغ» روشن می‌کند که نه صحبت‌های «پورابراهیمی»، عضو هیات مدیره بورس که برای اولین بار خبر توقف عرضه‌ها را مطرح کرد، نادرست است و نه گفته‌های رییس سازمان خصوصی‌سازی.

نکته اصلی همان چیزی است که به بوروکراسی اداری معروف است، چرا که تصویب یک مصوبه تا ابلاغ آن به سازمان‌های مرتبط نیاز به زمانی دارد که در بسیاری موارد تعریف شده هم نیست و ممکن است طولانی هم شود. به هر حال ماجرای توقف عرضه سهام دولتی با این گفته جدید رییس سازمان خصوصی‌ که عنوان کرده «پورابراهیمی» اصلا در جلسه مسوولان بورس با رییس‌جمهور حضور نداشته، وارد بخش جدیدی شده است.

رییس سازمان خصوصی‌سازی توقف واگذاری سهام شرکت‌های دولتی را تکذیب کرد و از عرضه قطعی ۵‌درصد از سهام بانک ملت در دی‌ماه خبر داد.

وی در گفت‌وگو با «فارس» در رابطه با وضعیت عرضه یا عدم عرضه سهام شرکت‌های دولتی تاکید کرد: توقف واگذاری سهام شرکت‌های دولتی را تکذیب می‌کنم، چرا که اجرای اصل ۴۴ از فرامین مهم مقام معظم رهبری است که باید انجام شود.

وی ادامه داد: واگذاری شرکت‌های دولتی از طریق بورس و مزایده به مانند گذشته در حال انجام بوده و خواهد بود.

کردزنگنه با بیان اینکه سازمان خصوصی‌سازی متولی عرضه سهام شرکت‌های دولتی و اجرای اصل ۴۴ است، خاطرنشان کرد: نه تنها واگذاری‌ها متوقف نشده و نمی‌شود بلکه در دی‌ماه ۵‌درصد از سهام بانک ملت به طور قطع در بورس عرضه خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که با این اوصاف چگونه خبر توقف عرضه سهام شرکت‌های دولتی منتشر شده؟ اظهار داشت: آن مقامی که خبر توقف واگذاری‌ها را اعلام کرده اصلا در نشست مسوولان با رییس‌جمهور نبوده و به نظر می‌رسد که عقیده شخصی خود را بیان کرده است.

کردزنگنه در خاتمه گفت: مطابق برنامه‌های قبلی، روند عرضه سهام شرکت‌ها در بورس یا خارج از بورس طی هفته‌های آینده پیگیری خواهد شد و هیچ مانعی برای این برنامه وجود ندارد.