گروه بورس- شرکت سخت آژند پیش‌بینی سود پس از کسر مالیات سال ۸۸ را با ۵۱درصد کاهش به بازار ارائه کرد.

براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، سخت آژند درآمد هر سهم سال مالی منتهی به شهریورماه سال ۸۸ را با ۱۰۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۱۲۹ریال پیش‌بینی کرده است.

از سوی دیگر پیش‌بینی عملکرد سخت آژند برای سال مالی منتهی به شهریور ۸۸ در مقایسه با عملکرد واقعی (حسابرسی نشده) سال مالی قبل به ترتیب فروش ۸۸درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۰۱درصد افزایش، سود عملیاتی ۲۰۶درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۵۱درصد کاهش نشان می‌دهد. شرکت به‌رغم عدم اعلام دلایل تغییر فروش و بهای تمام شده، عمده دلایل تغییر سایر اجزا را افزایش هزینه‌های مالی به علت عدم انتقال به پروژه‌های شرکت، کاهش درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ناشی از کاهش فروش سهام شرکت‌های اقماری با توجه به وضعیت فعلی املاک و کاهش سود پس از کسر مالیات ناشی از رکود فعلی در بخش مسکن اعلام کرده است.

هیات‌مدیره در نظر دارد تقسیم ۷۰درصد درآمد هر سهم سال مالی ۸۸ را به عنوان سود نقدی به مجمع عمومی سالانه پیشنهاد کند. سخت آژند اعلام کرده است: شرکت آژند توسعه شهرستانک دارای زمینی به مساحت ۲۸هزار و ۵۶۵متر مربع است که برای ساخت و ساز طی مبایعه‌نامه از شرکت سخت آژند خریداری شده است و از محل مطالبات سهامداران افزایش سرمایه می‌کند. شرکت سخت آژند تا پایان دوره مالی شهریور ۱۳۸۷ مالکیت ۹۵درصد را داراست و مقرر شده طی سال مالی ۱۳۸۸ معادل ۳۰درصد از سرمایه‌گذاری خود را در شرکت آژند توسعه شهرستانک بفروش برساند.

همچنین مقرر شده است در سال مالی آتی پروژه آژند توسکا که مساحت زمین آن بالغ بر ۱۱هزار و ۲۵۵متر مربع است به شرکت آژند آبادسازان افرا طی مبایعه‌نامه واگذار شود و شرکت فوق‌الذکر از محل مطالعات سهامداران افزایش سرمایه نماید. در پایان شهریور امسال ۱۰۰درصد آن متعلق به شرکت سخت آژند می‌باشد و طی سال ۱۳۸۸ متعادل ۲۰درصد سهام آن بفروش برسد.