گروه بورس - پیش‌بینی سود پس از کسر مالیات امسال آلومتک با ۱۶۸درصد افزایش در مقایسه با سال مالی قبل اعلام شده است. براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، آلومتک درآمد هر سهم امسال را با ۵۰میلیارد ریال سرمایه به‌طور خالص مبلغ یک‌هزارو ۵۶۲ریال پیش‌بینی کرده است. این درحالی است که پیش‌بینی عملکرد امسال آلومتک در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل از ۴۴درصد افزایش فروش، ۴۹درصد افزایش بهای تمام شده کالای فروش رفته و ۲۷۸درصد افزایش سود عملیاتی برخوردار است.

هیات‌مدیره درنظر دارد، ۷۰درصد از سود پیش‌بینی شده را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی ۸۷ پیشنهاد کند. شرکت در اطلاعات ارسالی اسفند ۸۶ اعلام کرده بود هیات‌مدیره درنظر دارد مبلغ ۶۲میلیارد و ۱۲۶میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ ۲۴۳/۱ریال) را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی ۸۷ پیشنهاد کند.

پیش‌بینی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری سال مالی ۸۷ به مبلغ ۱۲میلیاردو ۵۸۰میلیون ریال (به ازای هر سهم ۲۵۲ریال) معادل ۱۶درصد از سود خالص سال مالی را شامل می‌شود. همچنین خالص درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در سال مالی قبل نیز به مبلغ ۱۱میلیاردو ۷۸۴میلیون ریال (به ازای هر سهم ۲۳۶ریال) معادل ۴۰درصد سود خالص بود.

این درحالی است که آلومتک برای سال مالی ۸۶ درآمد حسابرسی نشده هر سهم را در خردادماه امسال ۱۳۰۳ریال و درآمد واقعی هر سهم حسابرسی شده را مبلغ یک‌هزارو۳۶۹ ریال اعلام کرد.

با عنایت به برگزاری مجمع شرکت در ۳۰تیرماه ۸۷ و موافقت مجمع با احتساب مبلغ ۵۰میلیارد ریال(به ازای هر سهم مبلغ ۱۰۰۰ریال) ذخیره از بابت تعهدات احتمالی ذخیره در حساب‌ها و اصلاح صورت‌های مالی گزارش حسابرس از این بابت مبلغ ۵۸۴ریال سود برای سال مالی ۸۶ شرکت محقق شد.