سنا- سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه‌گذاری در مقیاس بزرگ را با نام «یکم ایرانیان» صادر کرد.

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان مطلب فوق افزود: مدیران صندوق سرمایه‌گذاری یکم ایرانیان سه ماه فرصت دارند تا حداقل سرمایه ۵۰میلیارد ریال را در پذیره‌نویسی اولیه خود به دست آورند.

دکتر «قاسم محسنی» اظهار داشت: مدیر و ضامن صندوق سرمایه‌گذاری یکم ایرانیان، شرکت تامین سرمایه نوین است و بانک اقتصاد نوین متولی آن خواهد بود. وی ادامه داد: شرکت کارگزاری رشد پایدار نیز مدیر ثبت و موسسه حسابرسی فریوران حسابرس این صندوق است. دکتر محسنی با بیان اینکه صدور مجوز راه‌اندازی نخستین صندوق سرمایه‌گذاری در مقیاس بزرگ برای سازمان بورس و اوراق بهادار با اهمیت است، گفت: به طور حتم راه‌اندازی این صندوق‌ها، می‌تواند نقش مهمی در توسعه صنعت بازار اوراق بهادار در کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۳ صندوق سرمایه‌گذاری در مقیاس کوچک در بازار سرمایه فعال هستند، افزود: ارزش این صندوق‌ها بیش از ۱۰۰میلیارد ریال است که با ورود صندوق‌های سرمایه‌گذاری در مقیاس بزرگ، ارزش آنها افزایش چشمگیری خواهد یافت.

عضو هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه شرکت‌های تامین سرمایه از ابتدای فعالیت خود در حال فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای حضور در بازار سرمایه بوده‌اند، اظهار داشت: راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری در مقیاس بزرگ، اولین نمود عینی فعالیت این شرکت‌ها است که امیدواریم آنها بتوانند فعالیت بیشتری در بازار سرمایه داشته باشند.

دکتر محسنی درمورد ویژگی‌های منحصر به فرد صندوق سرمایه‌گذاری یکم ایرانیان گفت: برای افرادی که در پذیره‌نویسی اولیه این صندوق شرکت کرده و سرمایه خود را حداقل یک سال در صندوق نگهداری کنند، مشروط به اینکه ظرف ۱۰ روز پس از گذشت یک سال تصمیم به خروج از صندوق بگیرند، بازدهی ۱۹درصدی توسط ضامن صندوق تضمین شده است البته مدیران صندوق امیدوارند که بازدهی این صندوق را به بیش از رقم تضمینی برسانند.

وی دسترسی عموم مردم در سراسر کشور به صندوق سرمایه‌گذاری یکم ایرانیان را از دیگر ویژگی‌های این صندوق اعلام کرد و افزود: شعب منتخب بانک‌های سرمایه، اقتصاد نوین و صادرات ایران، پذیرای سرمایه‌گذاران در امر پذیره‌نویسی، صدور و ابطال این صندوق خواهند بود.