گروه بورس - صنعتی پارس‌مینو درآمد هر سهم امسال را با سرمایه جدید اعلام کرد.

براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «غپینو» درآمد هر سهم امسال را با ۲۱۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۱۶۳ریال پیش‌بینی کرده است که تا پایان شهریورماه توانست معادل ۶۱درصد سود هر سهم را محقق کند.

شرکت اعلام کرده است که در سال ۱۳۸۶ و ماقبل آن، امکانات تولید و فروش به صورت اجاره در اختیار شرکت‌های زیرمجموعه بوده و طبق تصمیم هیات‌مدیره مقرر شده که شرکت صنعتی پارس مینو فعالیت تولیدی و تجاری خود را از اول سال ۸۷ مستقیما مدیریت و اداره کند. لذا پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۷(تولیدی) با عملکرد واقعی سال مالی قبل (سرمایه‌گذاری) قابل مقایسه نیست.

به موجب مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده آذرماه امسال سرمایه شرکت از مبلغ ۷۰میلیارد ریال به مبلغ ۲۱۰میلیارد ریال (معادل ۲۰۰درصد) از محل مطالبات و آورده سهامداران و سود انباشته افزایش یافت.

صنعتی پارس مینو اعلام کرده است: طرح‌های خط تولید قند مایع خرما با ۲۵۶ریال سود‌آوری برای هر سهم، خط تولید ساخت ژل با ۳۷۸ریال سودآوری برای هر سهم، خط تولید اسنک و پلت سیب‌زمینی با ۳۱۰ریال سودآوری برای هر سهم، خط تولید آدامس جدید با ۷۴۱ریال سودآوری برای هر سهم، خط تولید شکلات و خط تولید استحصال دانه کاکائو با ۵۰۸ریال سودآوری برای هر سهم و خط تولید چوب‌شور با ۵۱ریال سودآوری برای هر سهم را در دست اجرا دارد.

شایان ذکر است پارس‌مینو اعلام کرده است: تولید محصولات توسط خطوط جدید در سال ۱۳۸۷ عمدتا به صورت آزمایشی است و اثرات سودآوری بر درآمد هر سهم در صورت تولید با کل ظرفیت عملی، در سال ۱۳۸۸ محقق خواهد شد.

همچنین پارس‌مینو اعلام کرده است امسال برای هر سهم گروه مبلغ ۱۷۰ریال سود پیش‌بینی کرده است.

از سوی دیگر پیش‌بینی عملکرد تلفیقی پارس‌مینو برای سال مالی ۸۷ در مقایسه با عملکرد واقعی تلفیقی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۴۱درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۳۷درصد افزایش، سود عملیاتی ۷۳درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۱۱درصد افزایش یافته است.