گروه بورس - صنایع سیمان غرب افزایش سرمایه تا مبلغ ۲۴۰میلیارد ریال را در دست بررسی دارد.

براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، این افزایش سرمایه از محل اندوخته توسعه و تکمیل و مطالبات سهامداران صورت خواهد گرفت.

صنایع سیمان غرب درآمد هر سهم امسال را با ۱۸۷میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۳۱۰ریال پیش‌بینی کرده است که تا پایان دوره ۶ ماهه منتهی به شهریور ماه توانست با تحقق ۱۴۳ریال سود به ازای هر سهم معادل ۴۶درصد سود هر سهم را پوشش دهد. همچنین درآمد حاصل از فروش سیمان غرب با افزایش قابل‌توجه در نیمه‌نخست امسال به ۱۳۱میلیارد و ۸۶۴میلیون ریال رسیده است. شرکت طی اطلاعات ارسالی ۱۵مردادماه اعلام کرده بود که در صورت تعدیل سهم انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان از افزایش نرخ فروش به ۱۰هزار ریال به ازای هر تن، پیش‌بینی درآمد هر سهم سال‌مالی ۸۷ از مبلغ ۳۰۷ریال به مبلغ ۳۹۷ریال افزایش خواهد یافت که به‌رغم تحقق این موضوع، پیش‌بینی درآمد هر سهم مبلغ ۳۱۰ریال اعلام شده که دلیل آن عمدتا کاهش مقدار تولید و فروش عنوان گردیده است.

هیات‌مدیره در نظر دارد برای سال‌مالی ۸۷ مبلغ ۲۶میلیارد و ۷۹۱میلیون ریال (مبلغ ۱۴۳ریال به ازای هر سهم) جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام پیشنهاد کند. با توجه به اینکه در سال‌مالی ۸۶ فعالیت تولیدی شرکت به دلیل انجام پروژه افزایش ظرفیت، ۶ماه متوقف بوده است، مقایسه پیش‌بینی عملکرد سال‌مالی ۸۷ با پیش‌بینی عملکرد سال‌مالی ۸۶ مناسب نیست. سیمان غرب اعلام کرده است افزایش هزینه‌های مالی ناشی از اتمام پروژه افزایش ظرفیت و عدم‌تخصیص هزینه مالی تسهیلات دریافتی به آن است.