گروه بورس - داروسازی تهران شیمی برنامه افزایش سرمایه از مبلغ ۱۳میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال به مبلغ ۱۲۱میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال را در نظر دارد.

براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «شتهران» اعلام کرده است: این افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران و اندوخته طرح و توسعه صورت خواهد گرفت.

داروسازی تهران شیمی درآمد هر سهم سال‌مالی منتهی به آذرماه سال ۸۸ را با ۱۳میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ چهار هزار و ۷۷۸ریال پیش‌بینی کرده است.

پیش‌بینی عملکرد تهران شیمی برای سال‌مالی منتهی به آذرماه ۸۸ در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال‌مالی قبل به ترتیب فروش ۳۸درصد ارزش بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته ۴۱درصد افزایش، سود عملیاتی ۸۱درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۳۶درصد افزایش نشان می‌دهد. شرکت دلایل تغییر را عمدتا ناشی از افزایش حجم فعالیت به‌دلیل پیش‌بینی تولید و فروش ۶محصول جدید و افزایش فروش عنوان کرده است.

براساس اطلاعات ارسالی شرکت، هیات‌مدیره تصمیم دارد معادل ۵۰درصد سود عملکرد سال ۸۸ را جهت تقسیم بین سهامداران، به مجمع عمومی عادی سال ۱۳۸۸ پیشنهاد کند. همچنین شرکت پیش‌تر اعلام کرده بود که هیات‌مدیره تصمیم دارد مبلغ ۶۸۰ریال به ازای هر سهم را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادل سال ۱۳۸۷ پیشنهاد کند.

درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها در سال‌مالی ۸۸ مبلغ ۲۸میلیارد و ۸۷میلیون ریال (۲۰۸۱ریال به ازای هر سهم) معادل ۴۴درصد از کل سود خالص پیش‌بینی شده سال ۸۸ است. این مبلغ در سال‌مالی قبل مبلغ ۲۹میلیارد و ۷۶۹میلیون ریال (به ملغ ۲۲۰۵ریال به ازای هر سهم) معادل ۶۱ درصد از کل سود خالص سال ۸۶ بوده است. تهران‌شیمی درآمد هر سهم امسال را مبلغ ۳۵۲۵ریال پیش‌بینی کرده بود، که در دوره ۹ماهه منتهی به شهریور توانست ۶۰درصد درآمد هر سهم را محقق کند. این در حالی است که درآمد حاصل از فروش شرکت در دوره منتهی به شهریورماه معادل ۷۲درصد پیش‌بینی فروش سالانه بود.