گروه بورس- ارزش بازار شرکت‌های پذیرفته شده در بورس برای هر سهم «وتوسم» بر اساس آخرین سرمایه شرکت به مبلغ ۸۰۷ ریال رسید.

بر اساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، ارزش بازار جمع کل سرمایه‌گذاری‌های «وتوسم» در پایان آبان ماه مبلغ دوهزار و ۴۲۲میلیارد و ۶۰میلیون ریال بود که در مقایسه با بهای تمام شده ابتدای دوره آن معادل ۳۴ درصد کاهش را تجربه کرد. بهای تمام شده جمع کل سرمایه‌گذاری‌های این شرکت در ابتدای آبان ماه مبلغ سه‌هزار و ۶۹۱میلیارد و ۱۶۴میلیون ریال بود. صورت وضعیت پرتفوی سرمایه‌گذاری توسعه ملی در دوره یک ماه منتهی به آبان ماه شامل ۱۵درصد فرآورده‌های غذایی، ۱۸درصد محصولات شیمیایی، پنج‌درصد لاستیک و پلاستیک، ۱۲درصد کانی غیرفلزی، هشت‌درصد انبوه‌سازی املاک و مستغلات، ۹درصد چند رشته‌ای صنعتی، ۹درصد پیمانکاری صنعتی، شش‌درصد فرآورده‌های نفتی و کک و ۲۰درصد سایر موارد بود.

بر اساس این گزارش، «وتوسم» ماه گذشته سهام بانک اقتصاد نوین و مپنا را با ۷/۳میلیون ریال بهای تمام‌شده خریداری کرد. همچنین «وتوسم» با فروش نیروکلر به طور کامل از این شرکت خارج شد.

«وتوسم» ماه گذشته سهام ۸ شرکت بورس را واگذار کرد که از این بابت زیان هشت‌میلیارد و ۶۱۱میلیون ریال را متحمل شده است. این در حالی است که بهای تمام شده تحصیل این سهام مبلغ ۴۱میلیارد و ۳۵۲میلیون ریال بود. اما مبلغ واگذاری سهام مزبور به ۳۲میلیارد و ۷۴۱میلیون ریال کاهش یافت.