گروه بورس- شرکت دوده صنعتی پارس پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ۸۷ با ۱۹۳ ریال کاهش، به طور خالص مبلغ ۳۰۸ریال اعلام کرد. گفتنی است این مبلغ با سرمایه ۶۰میلیارد ریالی شرکت درنظر گرفته شده است.

شرکت دلایل این تعدیل را افزایش نرخ خرید مواد اولیه در ۶ ماه نخست سال، عدم افزایش نرخ دوده صنعتی متناسب با افزایش نرخ مواد اولیه و واردات بی‌رویه دوده اعلام کرده است. همچنین پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۷ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۴۵درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۶۱درصد افزایش، سود عملیاتی ۲۳درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۵۸درصد کاهش نشان می‌دهد. همچنین هزینه‌های مالی پیش‌بینی شده سال ۸۷ «شدوص» مبلغ ۲۴میلیارد و ۵۰۶میلیون ریال اعلام شده است که این مبلغ شامل ۸میلیارد و ۶۴۵میلیون ریال بابت هزینه تسهیلات دریافتی در سال ۸۷ و سنوات ما قبل، ۶میلیارد و ۸۵۵میلیون ریال بابت سود تسهیلات بلند مدت مربوط به فاز ۲ و۹میلیارد و ۶میلیون ریال زیان ناشی از افزایش نرخ دلار در سال ۸۷ است.

گفتنی است شرکت در اطلاعات قبلی مبلغ هزینه‌های مالی پیش‌بینی ‌شده سال ۸۷ را مبلغ ۱۵میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال اعلام کرده بود. گفتنی است شرکت دوده صنعتی جزئیات درآمد (زیان) حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها و خالص درآمد (هزینه‌)های متفرقه سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۸۷ را اعلام نکرده است.