قراردادهای جدید، سود «مپنا» را تعدیل می‌کند

گروه بورس- مدیرعامل گروه مپنا از تعدیل مثبت EPS شرکت تا پایان سال خبر داد.

موسی رفان در پاسخ به خبرنگار ما با اشاره به قراردادهای داخلی و خارجی شرکت پیش‌بینی کرد، سود شرکت‌ افزایش می‌یابد. وی وجود دو قرارداد الصدر عراق و تشرین سوریه و همچنین قراردادهای داخلی شرکت را دلایل اصلی تعدیل EPS امسال شرکت دانست.

وی با اشاره به قراردادهای شرکت در نیروگاه‌های «کهنوج»، «اصفهان ۲»، «زنجان ۴» و «ایران LNC» که متعلق به شرکت مایع‌سازی گاز ایران است، گفت: در سه هفته اخیر برای چهار نیروگاه دیگر نیز توافق‌های اولیه را انجام دادیم و امیدواریم این هشت پروژه به اصلاحیه و تعدیل EPS شرکت در دو ماه پایانی سال بیانجامد.

به گفته وی، EPS شرکت در مهر ماه نیز تعدیل مثبت داشته است.

رفان در جمع خبرنگاران اعلام کرد: سمینار تخصصی طرح نیام متعلق به شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی مپنا هفته آینده با هدف افزایش سرعت، کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت در ساخت پروژه‌های نیروگاهی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح مزبور در دو سال و نیم آینده حدود ۱۲هزار و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه ایجاد خواهد شد، گفت: این طرح هم‌اکنون به مرحله عرضه به مشتریان رسیده است.

مدیرعامل شرکت مپنا اظهار داشت: طرح مزبور بر اساس نیاز مشتری ارائه شده و امکان مناسبی را برای تسریع در کار با کیفیت بالاتر و هزینه کمتر فراهم کرده است.

وی با اشاره به این که در اجرای طرح نیام از تجربیات شرکت زیمنس استفاده شده تصریح کرد: در این طرح از مشاوران خارجی استفاده نشده است.

طرح نیام (نیروگاه استاندارد مپنا) یک حرکت جدید در صنعت برق کشور است که با به‌کارگیری آن، زمان پروژه‌ها در مرحله پیشنهاد در مناقصه‌ها و عقد قراردادها و هم در مرحله اجرا کاهش می‌دهد. بنابراین مهندسی پروژه‌ها دیگر از صفر شروع نمی‌شود و با ایجاد تغییرات یا اصلاحات جزیی روی مدارک این طرح، می‌توان آن را با شرایط اقلیمی ساختگاه پروژه و خواسته‌های قراردادی کارفرمایان تطبیق داد.

مزایای تخصصی طرح نیام، رقابت‌پذیری محصولات داخلی، تسهیل و تسریع در انجام مراحل مختلف مهندسی، کاهش زمان و هزینه‌ و تنوع در سفارش تجهیزات، به کارگیری استانداردها، افزایش قابلیت انعطاف سیستم‌ها و ارائه تصویر روشن از مشخصات فنی و محدوده کار نیروگاه استاندارد مپنا به کارفرمایان،‌مشتریان و پیمان‌کاران از ابتدای شروع پروژه است.