گروه بورس- هیات مدیره کربن ایران تصمیم دارد ۹۰ درصد سود قابل تخصیص امسال شرکت اصلی یا سود قابل تخصیص گروه (پس از کسر سهم اقلیت) را جهت تقسیم بین صاحبان سهام به مجمع عادی سالانه پیشنهاد کند.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، کربن ایران درآمد هر سهم امسال را با ۲۵۰ میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۱۴۷ ریال پیش‌بینی کرده است.

این در حالی است که «شکربن» تا پایان شهریورماه برای هر سهم ۴۷ ریال زیان تحقق کرده، همچنین درآمد حاصل از فروش کربن ایران در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با ۱۶ درصد کاهش مواجه شده است و ۳۶ درصد بودجه شرکت را پوشش داده است.

همچنین پیش‌بینی عملکرد کربن ایران برای سال مالی ۸۷ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۰ درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲۸ درصد افزایش، سود عملیاتی ۴۸ درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۵۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۷ را در مردادماه مبلغ ۳۸۰ ریال و در آبان‌ماه مبلغ ۱۵۶ ریال اعلام کرده بود که شرکت دلیل تغییر را کاهش درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در شرکت دوده صنعتی پارس اعلام کرده است. مبلغ ۱۱ میلیارد و ۵۳۰میلیون ریال معادل ۳۱ درصد سود خالص سال مالی ۸۷ (۴۶ ریال به ازای هر سهم) درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها است که این مبلغ شامل سود سهام شرکت‌های صنایع لاستیکی سهند، دوده صنعتی پارس، سود سهام سایر شرکت‌ها و سود حاصل از سپرده‌های بانکی است. این در حالی است که کربن ایران درآمد تلفیقی هر سهم امسال را به طور خالص مبلغ ۷۷ ریال پیش‌بینی کرده است. همچنین پیش‌بینی عملکرد «شکربن» برای تلفیقی سال مالی ۸۷ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۳۳ درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۵۶ درصد افزایش و سود عملیاتی ۳۶ درصد کاهش داشته است.