گروه بورس - هدیه لطفی: شرکت مهندسی نصیر ماشین در دو گروه از محصولات خود با افزایش نرخ مواجه شد.

مهندس حسن حسین‌پور، مدیرمالی شرکت نصیرماشین، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما گفت: شرکت از مردادماه افزایش نرخ در دو محصول میل‌لنگ پراید و نیسان را اعمال کرده است. وی افزود: هر قطعه میل‌لنگ پراید پس از افزایش نرخ به قیمت ۳۰هزار و ۱۱۰تومان رسیده است.
همچنین هر قطعه میل‌لنگ نیسان با 600تومان افزایش قیمت به 56 هزار تومان رسیده است. وی تصریح کرد: در نهایت شرکت با توجه به افزایش قیمتی که روی محصولات خود اعمال کرده، می‌تواند پیش‌بینی در نظر گرفته برای درآمد حاصل از فروش را 100درصد محقق سازد.
افتتاح طرح توسعه؛ ۱۰تومان به ازای هر سهم
مدیرمالی «خنصیر» در ادامه به طرح جدید خط میل سوپاپ پراید اشاره کرد و گفت: این طرح با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ 24میلیارد ریال آغاز شده است و تاکنون 50درصد از طرح پیشرفت فیزیکی داشته است. وی تاریخ بهره‌برداری از این طرح را 22بهمن 87 اعلام کرد.
وی همچنین درباره سودآوری طرح جدید افزود: با اضافه شدن این طرح به خط تولید شرکت، در سال آینده مبلغ ۱۰۰ریال به ازای هر سهم به پیش‌بینی درآمد افزوده خواهد شد.
خریداری 65درصد سهام یک قطعه ساز
حسین‌پور از خرید ۶۵درصدی سهام شرکت فولادسازی قائم سپهر سپاهان خبر داد و گفت:‌ شرکت نصیرماشین ۶۵درصد از سهام شرکت یاد شده را با فعالیت تولید قطعات خام میل‌لنگ خریداری کرده است.
وی علت اصلی خریداری این سهم را کاهش استرس در پروسه تهیه مواد خام عنوان کرد و افزود: این سرمایه‌گذاری علاوه بر تکمیل چرخه تامین قطعات میل‌لنگ خام، سودآوری شرکت را در سال مالی آینده افزایش خواهد داد.
میزان تولید و فروش «خنصیر»
شرکت نصیرماشین در دوره 6ماه منتهی به پایان شهریورماه 87، میزان 136هزارو 860قطعه «میل‌لنگ پراید 1300» تولید کرده است. گفتنی است تولید این محصول نسبت به دوره مشابه سال قبل با 23درصد رشد روبه‌رو شده است.
همچنین «خنصیر» در ۶ماه نخست امسال ۷هزارو ۸۴۰قطعه «میل‌لنگ پیکان»، ۱۷هزارو ۴۰۰قطعه «میل‌لنگ نیسان» و ۱۹۷ قطعه میل‌لنگ «پژو» تولید کرده است، این درحالی است که ۱۰۰درصد محصولات تولید شده را در این دوره به فروش رسانده است.
مبلغ حاصل از فروش این محصولات با 15درصد افزایش نسبت به سال قبل، مبلغ 50میلیاردو 482میلیون ریال اعلام شده است.