گروه بورس- سرمایه‌گذاری مسکن درآمد هر سهم سال مالی منتهی به آذرماه سال ۸۸ را با یک‌هزار میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۶۲۷ریال پیش‌بینی کرده است.

بر اساس اطلاعات منتشره از سوی اداره نظارت بر ناشران بورسی، پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۸ نسبت به پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب جمع درآمدها ۸درصد افزایش، سود عملیاتی ۵درصد افزایش و سود خالص ۶درصد افزایش نشان می‌دهد.

سرمایه‌گذاری مسکن دلایل تغییرات را افزایش سود سهام دریافتی از شرکت‌های تابعه و افزایش هزینه‌های عملیاتی ناشی از افزایش سطح عمومی قیمت‌ها و استهلاک دفتر مرکزی جدید عنوان کرده است.

بر اساس اطلاعات ارسالی شرکت، هیات مدیره در نظر دارد ۵۰درصد از سود سالانه را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سال مالی ۸۸ پیشنهاد کند. شایان ذکر است شرکت پیشنهاد هیات مدیره برای تقسیم سود سال مالی ۸۷ را نیز ۵۰درصد سود سالانه اعلام کرده است.

هیات‌مدیره «ثمسکن» در نظر دارد سرمایه شرکت را به میزان ۵۰درصد از محل سود انباشته، مطالبات و آورده نقدی سهامداران افزایش دهد. سرمایه‌گذاری مسکن سود تلفیقی هر سهم خود را نیز برای سال مالی ۸۸ مبلغ یک‌هزار و ۲۸۰ریال پیش‌بینی کرده است.

از سوی دیگر «ثمسکن» درآمد هر سهم سال مالی ۸۷ را مبلغ ۵۹۳ریال اعلام کرده است.

شایان ذکر است شرکت ۱۵ آبان ماه امسال اعلام کرد؛ بر مبنای استانداردهای حسابداری تا زمان برگزاری مجمع شرکت‌های تابعه، مجاز به شناسایی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در آن شرکت‌ها برای سال مالی منتهی به آذر ماه ۸۷ نیستند در حالی که اگر شرکت مجاز به شناسایی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در شرکت‌های تابعه برای دوره مالی ۹ماهه منتهی به ۳۱/۰۶/۸۷ می‌بود، سود هر سهم برای ۹ماهه مذکور به مبلغ ۴۹۳ ریال افزایش می‌یافت.