گروه بورس - شرکت مارگارین پیش‌بینی درآمد هر سهم سال‌مالی منتهی به پایان آذرماه ۸۸ را به بازار اعلام کرد.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، مارگارین درآمد هر سهم سال‌مالی مزبور را با سرمایه ۱۲۰میلیارد ریالی مبلغ ۷۱۳ریال پیش‌بینی کرده است.

این شرکت همچنین فروش سال‌مالی ۸۸ را با ۳۹درصد افزایش مبلغ یک هزار و ۴/۹۵۷میلیاردریال در نظر گرفته است.

این در حالی است که «غمارگ» در دوره ۹ماه منتهی به پایان شهریورماه ۸۷ از فروش محصولات خود بیش از یک هزار و ۸/۳۷میلیارد ریال درآمد کسب کرد.

پیش‌بینی عملکرد «غمارگ» برای سال‌مالی ۸۸ در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال‌مالی قبل به ترتیب بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته ۴۶درصد افزایش، سود عملیاتی ۹درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۱۸درصد کاهش نشان می‌دهد که شرکت دلایل آن را عمدتا ناشی از کاهش نرخ روغن و افزایش میزان فروش قند و شکر و همچنین کاهش فروش محصولات فرعی به دلیل کاهش قیمت روغن اعلام کرده است.

مطابق اطلاعات دریافتی، شرکت اعلام کرده است پیش‌بینی افزایش سرمایه به میزان ۲۰۰درصد از محل مطالبات حال‌شده سهامداران و آورده نقدی در دستور کار هیات‌مدیره قرار دارد.

شرکت اعلام کرده است هیات‌مدیره در نظردارد از سود سال‌مالی منتهی به پایان آذرماه ۸۸ مبلغ هشت میلیارد و ۵۵۷میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ ۷۱ریال) را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی سالانه پیشنهاد کند.

این شرکت اعلام کرده است که طرح‌های: ۱) تولید شکر، ۲) بهینه‌سازی خطوط تولید و ۳) تولید گلیسیرین را در دست اجرا دارد. این شرکت پروژه شکر را در سه مرحله اجرا خواهد کرد. در صورتی که نتیجه عملیات مرحله اول آن سودآور باشد مراحل دو و سه آن نیز اجرا خواهد شد.

همچنین شرکت در تاریخ ۱۴ آبان‌ماه ۸۷ اعلام کرده بود، پروژه بهینه‌سازی خطوط تولید موجب افزایش میزان تولید و فروش خواهد شد که محاسبات آن با توجه به افزایش سرمایه پیشنهادی در گزارش مربوطه به سازمان بورس اوراق بهادار ارائه شده است.

در صورت عدم افزایش سرمایه شرکت قادر به فروش بیشتر نخواهد بود و سودآوری طرح منوط به افزایش سرمایه است.