ایسنا- معاون شرکت بورس گفت: در هیات‌مدیره جدید شرکت، قواعد جدیدی برای بازار در حال بررسی است که با راه‌اندازی سیستم جدید معاملاتی عملیاتی می‌شود.

علی سنگینیان ـ معاون توسعه و برنامه‌ریزی شرکت بورس ـ از طراحی شاخص‌های جدید در شرکت بورس خبر داد و گفت: در حال حاضر پنج شاخص جدید و انتخابی شامل شاخص۵۰ شرکت بزرگ، شاخص۳۰ شرکت تابلو دوم و شاخصی برای شرکت‌های اصل ۴۴ در شرکت بورس طراحی شده است که راه‌اندازی این شاخص‌ها منوط به تصویب در سازمان بورس و شورای عالی بورس است.

وی در ادامه از تصویب دستورالعمل عرضه اولیه و دستورالعمل نحوه انجام معاملات در هیات مدیره شرکت بورس خبر داد و افزود: با اجرای این دستورالعمل فرآیندی که در عرضه اولیه اتفاق می‌افتد، قاعده‌مند می‌شود زیرا موضوع تخصیص نامناسب در عرضه‌های اولیه باعث نارضایتی سهامداران است که برای این منظور فرآیند عرضه اولیه در حال به روز شدن است.

سنگینیان اضافه کرد: همچنین موضوع افزایش ساعات معاملات در هیات مدیره شرکت بورس مورد بررسی قرار گرفت و این امر به راه‌اندازی سیستم جدید بستگی دارد و بر اساس نیاز بازار در دستور هیات‌مدیره قرار می‌گیرد ولی فعلا از دستور کار خارج است.

افزایش قدرت نقدشوندگی، افزایش نیم ساعتی ساعت معاملات، پذیرش۲۰ شرکت دولتی و خصوصی، تعامل با سازمان خصوصی‌سازی، مذاکره با بانک مرکزی جهت ارائه تسهیلات خرید سهم، نصب سیستم جدید معاملاتی، به روز شدن فرآیند عرضه اولیه و ایجاد بازار ابزار مشتقه، بخشی از اهداف و برنامه‌های شرکت بورس در سال جدید ذکر شده بود.