گروه بورس - شرکت تولی‌پرس پیش‌بینی درآمد هر سهم سال‌مالی منتهی به 30 اسفندماه 87 را افزایش داد.

به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار این شرکت سود هر سهم امسال را با سرمایه 150میلیارد ریال مبلغ 741ریال خالص پیش‌بینی کرد. پیش‌بینی سود خالص امسال شرکت از 29درصد افزایش نسبت به سال قبل برخوردار است.
شرکت پیش‌بینی سود هر سهم را در تاریخ‌های ۲۱ فروردین‌ماه و ۱۴مردادماه ۸۷ با سرمایه ۱۰۰میلیارد ریال، مبلغ ۸۴۶ریال و در تاریخ ۱۶شهریورماه امسال با سرمایه فعلی ۶۴۱ریال اعلام شده بود.
شرکت دلایل این تعدیل را افزایش درآمدهای متفرقه ناشی از فروش ساختمان نیمه‌کاره الوند به مبلغ 21میلیارد ریال و کاهش نرخ فروش پودر شوینده دستی و ماشینی هر یک به مبلغ یک هزار ریال در هر بسته 500گرمی، براساس تصمیم شورای تولیدکنندگان پودر شوینده در تاریخ 26 آبان‌ماه 87 اعلام شده است. همچنین افزایش هزینه‌های مالی به مبلغ 31میلیارد، به دلیل عدم‌وصول کامل یارانه دولتی مربوط به مطالبات سال 86 و دو ماهه اول سال 87 از دیگر دلایل این تعدیل اعلام شده است.
بنابراین گزارش تولی‌پرس در نیمه اول سال، ۳۸درصد پیش‌بینی فروش خود را محقق کرده است.
پیش‌بینی فروش این شرکت با 77درصد افزایش نسبت به سال‌مالی قبل یک هزار و 857میلیارد و 264میلیون ریال پیش‌بینی شده است.
شرکت بیشترین درآمد خود را از فروش پودر لباسشویی به مبلغ ۵۰۴میلیارد و ۴۴۱میلیون ریال کسب کرده است.
مزید اطلاع، مبلغ 15میلیارد و 433میلیون ریال از سود خالص پیش‌بینی شده سال‌مالی 86 (به ازای هر سهم مبلغ 154ریال و معادل 18درصد از کل سود) مربوط به درآمدهای متفرقه است که عمدتا شامل سود حاصل از فروش دارایی‌ها به مبلغ 20میلیارد و 434میلیون ریال درآمد حاصل از تاخیر در مطالبات سررسید شده به مبلغ 20میلیارد و 861میلیون ریال و زیان ناشی از تسعیر ارز به مبلغ (28742میلیون ریال است.) همچنین پیش‌بینی خالص درآمدها (هزینه‌ها)ی متفرقه سال‌مالی 87 به مبلغ 36میلیارد و 961میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ 246ریال و معادل 33درصد از کل سود) عمدتا شامل سود سپرده‌های بانکی به مبلغ یک میلیارد و 176میلیون ریال، سود حاصل از فروش دارایی‌های ثابت به مبلغ 28میلیارد و 536میلیون ریال، درآمد اجاره به مبلغ 600میلیون ریال و خالص سایر درآمدها و هزینه‌های غیرعملیاتی به مبلغ 6میلیارد و 649میلیون ریال است.
شرکت اعلام کرده که طرح‌های افزایش ظرفیت پودر به ارزش ۴۶میلیارد و ۹۵۸میلیون ریال، اصلاح خطوط بسته‌بندی پودر به ارزش ۱۷میلیارد و ۶۴۴میلیون ریال و مکانیزاسیون خطوط بسته‌بندی مالیات به ارزش ۱۶میلیارد و ۹۰۰میلیون ریال را در دست اجرا دارد. این طرح‌ها به ترتیب ۱۰۰درصد، ۹۸درصد و ۲۷درصد پیشرفت کار داشته‌اند.
شرکت تاریخ بهره‌برداری طرح‌های مزبور را بهمن‌ماه 87 اعلام کرده است.
شرکت، اثرات سودآوری مجموع طرح‌های ذکرشده بر درآمد هر سهم را در سال ۸۹ مبلغ ۲۳۹ریال اعلام کرده است.
هیات‌مدیره شرکت در نظر دارد، مبلغ 500ریال به ازای هر سهم از سود عملکرد سال‌مالی 87 را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
براساس مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده ۱۰ شهریورماه ۸۷ شرکت سرمایه خود را از مبلغ ۱۰۰میلیارد ریال به مبلغ ۱۵۰میلیارد ریال معادل ۵۰درصد از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران افزایش داد.