گروه بورس- نماد معاملاتی ۲۹ شرکت از ابتدای امسال پیش از یک‌ماه متوقف مانده است. به گزارش خبرنگار ما، از این میان نماد هشت شرکت پس از برگزاری مجامع و تعدیل EPS بسته شده است.

همچنین نماد سه شرکت صنایع آذرآب، مهرام و بین‌المللی توسعه ساختمان پس از تعدیل EPS در توقف به سرمی‌برد.

نخستین ماه سال جاری با توقف نماد معاملاتی کارخانجات صنعتی پیام شروع شد. توقف نمادهای معاملاتی قند مرودشت، کابل سازی تک، پتروشیمی اصفهان، روغن نباتی ناب و قند بیستون در اردیبهشت ماه ادامه یافت.

بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی محورسازان ایران خودرو، تولیدی بهمن، لاستیک البرز و ایران پویا پس از توقف در تیرماه به این فهرست اضافه شد تا در شهریور ماه امسال شاهد بیشترین توقف نمادهای معاملاتی باشد.

نمادهای ایران تایر، پارس متال، صنایع آذرآّب، ایرانیت، صنعتی رنگین، هنکل پاک وش، کشت و صنعت چین چین، ساسان، سالمین، مهرام، تولیدی کاشی تک سرام، آزمایش، پارس الکتریک و جام جهان پس از توقف هنوز اطلاعات درخواستی بورس را برای بازگشایی ارائه نداده‏اند.

نمادهای معاملاتی تهران شیمی، بین‏المللی توسعه ساختمان، زامیاد و سرمایه‌گذاری سپه با توقف در مهرماه و عدم بازگشایی آنها در سومین ماه از فصل پاییز، سهامداران خود را با توقف بیش از یک ماهه مواجه کرده است.

این در حالی است که شرکت گسترش صنایع انرژی آذرآب به بهانه افزایش سرمایه‌ و مجمع عادی با رکود ۳۱ ماهه توقف نماد، قدیمی‌ترین سهمی است که از ۲۳فروردین ماه ۸۵ تاکنون از دسترس سهامداران دور مانده است.

شرکت‌های لاستیک دنا، کابل‌سازی ایران و بسته‌بندی ایران نیز از سال ۸۵ تاکنون شاهد توقف نماد بودند.

همچنین سه شرکت سرمایه‌گذاری کارآفرین، قند ثابت خراسان و سرمایه‌گذاری ملت نیز از ماه‌های مرداد، دی و اسفند ۸۶ از امکان معامله سهام برخوردار نیستند.