گروه بورس - مدیرعامل فارسیت دورود از مشارکت با یک شرکت خارجی برای تولید لوله‌های کامپوزیتی (GRP) خبر داد.

مجید خام‌‌‌وردی در گفت‌و‌گویی با بیان این که مدتی است شرکت فارسیت دورود خود را برای تولید لوله‌های کامپوزیتی آماده می‌کند، افزود: براساس مشارکتی که با یک شرکت باسابقه خارجی داریم، در قالب «شرکت لوله الیاف بهراد» به تولید لوله‌های کامپوزیتی GRP می‌پردازیم. به گفته وی، هم‌اکنون ماشین‌آلات خط تولید این طرح خریداری شده است و سوله مورد نیاز آن نیز در حال ساخت است و بنای ما بهره‌برداری از این طرح در اسفندماه سال‌جاری است.

مدیرعامل «سفارود» ادامه داد: با بهره‌برداری از این طرح سالانه ۲۴هزار تن لوله کامپوزیتی در این شرکت تولید خواهد شد. او درباره سرانجام مخالفت محیط‌زیست با تولید ورق آزبستی در این صنعت گفت: براساس آخرین تغییرات و در راستای حفاظت از محیط‌زیست، خط تولید لوله‌های چهارگوش آزبستی به خط تولید لوله‌های چهارگوش بدون آزبست تبدیل شد و هم‌اکنون لوله چهارگوش بدون آزبست نیز در این شرکت تولید می‌شود.

خام‌‌وردی افزود: درباره تولید ورق بدون آزبست هم مطالعات و طراحی‌های اولیه صورت گرفته و در حال نصب ماشین‌آلات لازم هستیم، ضمن این‌که می‌توان با سرمایه‌گذاری خط تولید لوله آزبستی را به تولیدات جدید تبدیل نمود. اما تحقق این امر مستلزم همکاری سیستم بانکی در ارائه تسهیلات است و در صورت ارائه تسهیلات، فارسیت دورود می‌تواند بین ۱۲ تا ۱۸ماه نسبت به تولید محصولات جدید اقدام کند.

وی درباره آخرین تغییرات صورت گرفته در صورت‌های مالی سفارود گفت: پیش‌بینی سود سال ۸۷ شرکت به میزان ۲۴درصد و از ۳۱۴ریال به ۳۸۲ریال افزایش یافته است.