گروه بورس - سیمان ایلام 9ماهه توانست 61درصد سود هر سهم خود را محقق کند.
براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، سیمان ایلام درآمد هر سهم امسال را با ۲۵۹میلیارد و ۹۰۱میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۴۸۰ریال پیش‌بینی کرده است.

این در حالی است که فروش سیمان ایلام در 9ماه مزبور به مبلغ 234میلیارد و 647میلیون ریال درآمد حاصل از فروش دست یافته است. این مبلغ در مقایسه با سال‌مالی قبل 38درصد افزایش نشان می‌دهد و معادل 78درصد بودجه فروش امسال را محقق کرده است.
پیش‌بینی عملکرد سیمان ایلام برای سال‌مالی منتهی به دی‌ماه ۸۷ در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل به ترتیب فروش ۳۴درصد افزایش، بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته ۴درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۱۲درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۱۱۹درصد افزایش نشان می‌دهد.
شرکت اعلام کرده است، پیش‌بینی خالص درآمد (هزینه‌)های متفرقه برای سال‌مالی 87 به مبلغ 20میلیارد ریال (معادل 16درصد سودخالص و مبلغ 77ریال به ازای هر سهم) بابت خالص بهای فروش یک قطعه زمین واقع در شهرستان ایلام است که در سه ماه چهارم سال‌مالی منتهی به 30/10/87 محقق خواهد شد. سیمان ایلام طرح ایجاد یک خط تولید با ظرفیت 3300تن کلینکر در روز با برآورد سرمایه‌گذاری موردنیاز به مبلغ 1073میلیارد ریال را در دست اجرا دارد و تاکنون مبلغ 964میلیارد ریال در این ارتباط سرمایه‌گذاری کرده است. مطابق اطلاعات دریافتی از شرکت با توجه به پیشرفت 72درصدی مراحل اجرایی طرح، تاریخ بهره‌برداری از این طرح، پایان سال 87 و اثرات آن بر درآمد هر سهم شرکت مبلغ 300ریال برآورد گردیده است.
هیات‌مدیره سیمان ایلام در نظر دارد معادل ۵۰درصد از سود قابل‌تقسیم سال‌مالی منتهی به دی‌ماه امسال جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام پیشنهاد کند.