گروه بورس- مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری پتروشیمی گفت: از عواملی که باعث شده است شرکت نتواند به حق مسلم سهامداران که همان پرداخت سود معقول سالانه‌است دست یابد، بدهی‌های بانکی شرکت، کاهش تولید واحدهای تولیدی و از همه مهم‌تر به هر دلیلی عدم‌رسیدگی، بی‌علاقگی سهامداران عمده نسبت به شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی است.

دکتر معظمی اضافه کرد: شروع دوران رکود صنعت پتروشیمی در دنیا و شرایط جدید بحران‌های مالی نیز پیش آمده است.مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری پتروشیمی در ادامه بیان داشت: با توجه به موارد ذکر شده نمی‌توان سهامداران را فراموش کرد، از این رو با گرفتن مسوولیت این شرکت در صدد بوده‌ایم که بعضی بدهی‌ها را استمهال کنیم و برخی دیگر را نیز بپردازیم که در این بخش بیشتر تلاش کرده‌ایم تولید واحدها افزایش پیدا کرده و ضایعات را کاهش و سودآوری را افزایش دهیم.

وی افزود: سعی بر این است که دو سهامدار عمده را به هم نزدیک کنیم که خوشبختانه تا حدودی موثر افتاده است.

معظمی در ادامه یادآور شد: دیگر سیاست‌های بلندمدت شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی شامل فروش واحدهای غیرمرتبط و کم‌بازده، فروش امکاناتی که مورد نیاز نیست، تمرکز روی پروژه‌هایی که سودآوری بالا در صنعت پتروشیمی دارند، کاهش هزینه‌ها، بالا بردن راندمان تولید و افزایش سود شرکت‌ها است.

معظمی اظهار داشت: هیچ چیز به اندازه راستی و صداقت قیمتی‌تر نیست،چون اعتقاد داریم شرایط از این بدتر نمی‌تواند باشد، اما همین شرایط نامبرده حتما با تصمیم‌گیری‌های به‌موقع و شفاف قابل‌بهبود است.

معظمی خاطرنشان کرد: براساس این پیش‌بینی‌ها در صورت ادامه این سیاست‌های اتخاذشده و اجرای درست آن سال ۱۳۹۰ می‌توانیم خبرهای خوشی برای سهامداران داشته باشیم.