گروه بورس- سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز افزایش سرمایه شش شرکت بورسی را صادر کرد. به گزارش خبرنگار ما، شرکت‌های توسعه معادن روی، دشت مرغاب، صنعتی پارس مینو، بین‌المللی توسعه ساختمان، سرمایه‌گذاری بهمن و لامیران با دریافت این مجوز و بعد از تصویب افزایش سرمایه در مجامع فوق‌العاده خود می‌توانند سرمایه خود را افزایش دهند.

مجوز افزایش ۲۵درصدی سرمایه توسعه معادن روی به میزان ۲۱۹میلیارد و ۴۵۰میلیون ریال است . منبع تامین آن از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران و به منظور مشارکت در افزایش سرمایه شرکت تولید روی ایران، تملک و احیای معدن چاه میر یزد است.

همچنین دشت مرغاب مجوز افزایش سرمایه ۷۸درصدی به میزان ۲۳میلیارد و ۴۵۳میلیون ریال دریافت کرده است. این افزایش سرمایه از محل آورده نقدی سهامداران و با موضوع انجام سرمایه‌گذاری در طرح افزایش ظرفیت و بهینه‌سازی روش‌های تولید انجام خواهد شد.

مجوز افزایش سرمایه شرکت پارس مینو برای افزایش سرمایه ۲۰۰درصدی این شرکت صادر شده است. بر این اساس پارس مینو به منظور اصلاح ساختار مالی و حفظ منابع مالی جهت تکمیل پروژه‌های تولیدی خود اقدام به افزایش سرمایه به میزان ۱۴۰میلیارد ریال خواهد کرد.

افزایش سرمایه پارس مینو از محل مطالبات آورده نقدی سهامداران به میزان ۱۱۲میلیارد ریال و سود انباشته به مبلغ ۲۸میلیارد ریال انجام می‌شود.بین‌المللی توسعه ساختمان دیگر شرکت بورسی است که مجوز افزایش سرمایه ۵۰درصدی را دریافت کرده است. این افزایش سرمایه ۵۰۰میلیارد ریالی از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران است.

موضوع افزایش سرمایه بین‌المللی توسعه ساختمان تامین منابع مالی جهت سرمایه‌گذاری لازم برای اجرای پروژه‌های ساختمانی عرفان، سعدی، ایل گلی، رشت و همچنین مشارکت در افزایش سرمایه شرکت کیش رویای زندگی (سهامی خاص) اعلام شده است. شایان ذکر است سرمایه‌گذاری بهمن نیز برای اصلاح ساختار مالی و استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری مجوز ۲۲۰میلیارد ریال افزایش سرمایه معادل ۱۰۰درصد را دریافت کرده است.

این افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران است.

بنابراین اطلاعات لامیران دریافت مجوز افزایش سرمایه ۱۰۰درصدی را به منظور اصلاح ساختار مالی و خروج از ماده ۱۴۱ قانون تجارت به کار می‌برد.

مبلغ افزایش سرمایه لامیران ۳۰میلیارد ریال بود و از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران است.

شروع پذیره‌نویسی، حداکثر تا شصت روز پس از تاریخ این مجوز امکان‌پذیر خواهد بود. عدم شروع پذیره‌نویسی در مهلت مقرر، موجب ابطال این مجوز گردیده و انجام آن مستلزم اخذ مجوز جدید از سازمان بورس و اوراق بهادار است. به این ترتیب شرکت‌های مزبور باید درمدت دو ماهه خود مجامع خود را برای تصویب افزایش سرمایه در مجمع عمومی فوق‌العاده برگزار کنند.