موج - نخستین کنفرانس بین‌‌المللی حسابداری ۱۴ و ۱۵ آذرماه سال جاری در تهران با حضور استادان و نخبگان داخلی و خارجی برگزار می‌‌‌شود. دکتر ناصر پرتوی دبیر‌کل انجمن حسابداری ایران با اعلام این مطلب اظهارداشت: حرفه حسابداری در بسیاری از کشورها نسبت به ایران از لحاظ گستردگی و دانش در سطح پایین‌تری قرار دارد و کشورهایی چون پاکستان، ازبکستان، تاجیکستان و ازبکستان دارای گستردگی و سطح علمی ‌‌‌پایین‌تری از ایران هستند.

پرتوی با بیان این که در حال حاضر ۲۵۰ هزار نفر در حال تحصیل در رشته حسابداری هستند، اذعان داشت: تعداد یک میلیون نفر دانشجو در حال حاضر در حال گذراندن رشته‌‌‌های مرتبط با رشته حسابداری از جمله گرایش‌های مدیریت ، اقتصاد و بانکداری هستند.

وی با بیان این مطلب که کشورهایی مانند انگلستان، آلمان، لهستان و مونته‌نگرو در این کنفرانس حضور دارند، گفت: این همایش با همکاری بانک مرکزی، سازمان امور مالیاتی کشور، سازمان و شرکت بورس اوراق بهادار و انجمن حسابداری ایران برگزار می‌شود. پرتوی در ادامه با تاکید بر اهمیت حسابداری در بازار کار خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری برای رشته حسابداری حدود صفر است و این در حالی است که نرخ بیکاری در سایر رشته‌‌‌ها ۶/۱۵ درصد است.

دبیر کل انجمن حسابداری ایران با اشاره به اینکه حسابداری ایران در دنیا ناشناخته است، اذعان داشت: برگزاری چنین همایش‌‌‌هایی می‌‌‌تواند حسابداری ایران را به سایر کشورهای دنیا معرفی کند.