فارس - عضو هیات‌‌مدیره سازمان بورس از ارائه پیشنهادهایی برای راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری خارجی خبرداد. سید علی حسینی با اشاره به راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری خارجی که توسط سازمان سرمایه‌گذاری خارجی و با هدف جذب سرمایه‌های جدید و ناشی از بحران مالی جهانی راه‌اندازی خواهد شد، اظهار داشت: در نتیجه بحران مالی جهانی منابع سرگردان افزایش یافته و به همین منظور در حال تدارک صندوقی برای جذب این سرمایه‌ها هستیم تا از این طریق صنایع و بازارهای مالی داخلی تقویت شوند.

وی ادامه داد: بر همین اساس طرحی برای راه‌اندازی این صندوق سرمایه‌گذاری پیشنهاد شده تا بخشی از این صندوق به بازار سهام و شرکت‌های هلدینگی و صنایع اختصاص یابد. وی ادامه داد: در صورت پذیرش و تصویب این طرح، میزان مشارکت و تقسیم‌بندی برای هر یک از صنایع، شرکت‌های سرمایه‌گذاری و هلدینگی انجام خواهد شد. حسینی خاطرنشان کرد: هدف از ارائه این پیشنهاد این است که منابع مالی جدید به درستی استفاده شود تا موجب تقویت بورس و شرکت‌های بورسی شود.

جزئیات دستورالعمل تایید صلاحیت حرفه‌ای مدیران

معاون نظارت بر ناشران بورسی در رابطه با دستورالعمل تایید صلاحیت حرفه‌ای مدیران بورس‌ها و بازارهای خارجی از بورس نیز اظهار داشت: هدف از تهیه و تصویب این دستورالعمل افزایش سطح مدیریت بورس‌‌‌ها و بازارهای خارج از بورس است تا افرادی که در سمت مدیریت قرار می‌گیرند، از آشنایی مطلوبی با بورس‌ها برخوردار باشند. وی ادامه داد: براین اساس کمیته‌ای مرکب از چند تن از اعضای هیات‌‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار صلاحیت مدیران بورس‌ها و بازارهای خارج از بورس را تایید خواهند کرد.

حسینی در برابر این پرسش که در حال حاضر آیا پرونده‌ای برای تایید صلاحیت مدیران وجود دارد یا خیر؟ گفت: با توجه به تایید صلاحیت مدیران شرکت‌های بورسی و فرا بورسی فعلا پرونده‌ای در این رابطه وجود ندارد. عضو هیات‌‌مدیره سازمان بورس در پاسخ به دیگر سوال مبنی بر اینکه آیا این دستورالعمل شرکت‌های بورسی و غیر بورسی را نیز شامل خواهد شد یا خیر؟ اظهار داشت: براساس اساسنامه نمونه شرکت‌های بورس،‌ یکی از اعضای هیات‌‌مدیره شرکت‌ها باید حتما با بورس و مسائل حسابداری آشنایی مطلوبی داشته باشد. حسینی گفت: فعلا دستورالعمل مجزایی در رابطه با تایید صلاحیت مدیران شرکت‌های بورسی وجود ندارد.