گروه بورس - بانک اقتصاد نوین با ۸۷ریال افزایش، پیش‌بینی سود هر سهم امسال را به طور خالص مبلغ ۶۰۱ریال اعلام کرده است.

براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، پیش‌بینی عملکرد «ونوین» برای سال‌مالی ۸۷ در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل به ترتیب درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی ۵۸درصد افزایش، جمع درآمدها ۵۴درصد افزایش، سود پرداختی به سپرده‌های سرمایه‌گذاری ۵۹درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۴۰درصد افزایش نشان می‌دهد. شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال‌مالی ۸۷ را در ۳۰بهمن ۸۶ مبلغ ۳۳۸ریال و در مردادماه ۸۷ مبلغ ۵۱۴ریال اعلام کرده بود. بانک اقتصاد نوین اعلام کرده است دلایل این تعدیل شامل موارد زیر است:

کاهش ۵۰درصدی در سود اوراق مشارکت ناشی از عدم‌سرمایه‌گذاری بانک در اوراق مشارکت به دلیل استفاده از منابع مازاد در تسهیلات به دلیل بازدهی بیشتر است.

افزایش ۱۳درصدی در پیش‌بینی کارمزد دریافتی به دلیل افزایش حجم فعالیت‌های ارزی بانک است. افزایش ۶۰درصدی در نتیجه معاملات ارزی ناشی از پیش‌بینی کاهش نرخ ارز در طی سال ۱۳۸۷ است. افزایش ۸۰درصدی در پیش‌بینی سود حاصل از سپرده‌گذاری‌ها به دلیل افزایش حجم سپرده‌های بانک نسبت به پیش‌بینی اولیه است. کاهش ۳درصدی در هزینه سود پرداختی به سپرده‌های سرمایه‌گذاری به دلیل عدم‌تحقق برنامه انتشار اوراق گواهی سپرده سرمایه‌گذاری در شش ماهه اول سال است. کاهش ۱۳درصدی در هزینه مطالبات به دلیل عدم‌لزوم ذخیره عمومی نسبت به مطالبات خاص است.

افزایش ۱۱درصدی در هزینه پرسنلی، اداری و تشکیلاتی به دلیل پیش‌بینی افزایش در هزینه تامین مالی است.

به موجب تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده نهم تیرماه ۸۷، افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۲۵۰۰میلیارد ریال به مبلغ ۴۵۰۰میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران تصویب و اختیار اجرای افزایش سرمایه طی دو سال و در چند مرحله به هیات‌مدیره تفویض شد. شرکت سیاست تقسیم سود سال ۸۷ را اعلام نکرده است. شرکت قبلا اعلام کرده بود که هیات‌مدیره در نظر دارد تقسیم مبلغ ۲۷۰ریال به ازای هر سهم را به مجمع عمومی عادی سال‌مالی ۸۷ پیشنهاد کند.