هدف از ایجاد یک برند، فراتر از فروش کالاها یا خدمات است. برندها علاوه بر تسلط به سهم بازار، گزینه‌هایی را برای رشد کسب و کار خلق کرده و ضمن جذب و حفظ کارکنان ماهر و مستعد، ارزش خود را نزد سهامداران بهبود می‌بخشند. اکنون برآنیم تا بر نقش کلیدی برند در ارزش‌آفرینی برای ذینفعان خود- اعم از مشتریان، سهامداران و کارکنان- تاکید کرده و برخی از تاثیرات مالی آن را معرفی کنیم.

در کسب و کارهای مدرن امروز ارزش‌آفرینی برای سهامداران هدف نهایی به شمار می‌آید. نتایج تحقیقات بلندمدت نشانگر آن است که کسب و کارهایی که از نام‌های تجاری مقتدر و برتر برخوردارند با قیمت‌های فوق‌العاده بالایی توسط شرکت‌های دیگر خریداری می‌شوند. علاوه بر آن، نقش برندها در برگرداندن وضعیت سلامت به سازمان پس از بروز بحران‌های مالی و ورشکستگی چشمگیر است. یافته‌های تحقیقات حاکی از آن است که:

-به طور متوسط نرخ بازده سرمایه‌گذاری برندها که حداقل ۴۰درصد از سهام بازار را در اختیار دارند، تقریبا ۳ برابر برندهایی است که در حدود ۱۰درصد از سهام بازار را در دست دارند.

-برندهای قدرتمند بر بیشترین سهم بازار مسلط هستند و در بسیاری از صنایع، همبستگی میان قدرت برند و شاخص سهم بازار بیش از ۹۰درصد است.

-برندهای قدرتمند اعتماد مشتریان خود را جلب کرده و بروز نوآوری را در سازمان‌ها تحریک می‌کنند.

-برندهای برتر می‌توانند ارزش سهام شرکت در بازار را تا ۷درصد افزایش دهند.

سومین کنفرانس بین‌المللی برند توسط گروه پژوهشی رهیافت، شرکت مشاوره نوآوران داتیک (اینوویت) و سازمان توسعه تجارت ایران و با حمایت و پشتیبانی وزارت صنایع و معادن و سازمان مدیریت صنعتی، با حضور اساتید و صاحب‌نظران برجسته دنیا با هدف فرهنگ‌سازی و ترویج دانش مدیریت برند، در تاریخ ۲۲ و ۲۳ آبان در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به آدرس سایت کنفرانس مراجعه کنند.

www.brandconference.ir