شرکت سیمان داراب در ۶ ماه نخست سال‌جاری توانست ۵۲درصد از پیش‌بینی سود ۸۴۷ریالی خود را محقق کند. به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت در مدت یاد شده ۴۷درصد از درآمد حاصل از فروش ۴۶درصد از سود ناخالص و ۴۸درصد بهای تمام شده کالای فروش رفته خود را پوشش داده است.

شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۷ را در سال ۸۶، مبلغ ۴۱۱ریال و سپس مبلغ ۴۳۵ ریال و در سال ۸۷ هم مبلغ ۸۲۱ ریال اعلام کرده بود که دلایل اخیر را تغییر ترکیب تولید و فروش و در نظر نگرفتن سهم انجمن صنفی در ارتباط با پیش فروش محصولات قبل از تیرماه ۸۷ عنوان کرده است. شرکت اعلام کرده است در صورت پرداخت سهم انجمن صنفی در ارتباط با پیش فروش محصولات قبل از تاریخ یاد شده، پیش‌بینی درآمد هر سهم مبلغ ۲۶ریال (از مبلغ ۸۴۷ریال به مبلغ ۸۲۱ریال) کاهش خواهد یافت.

هیات‌مدیره سیمان داراب در نظر دارد برای سال مالی ۸۷ معادل ۷۰درصد سود خالص را جهت تقسیم بین سهام‌داران به مجمع عمومی عادی صاحبان سهام پیشنهاد کند.

سیمان داراب اعلام کرده با توجه به واگذاری سهام شرکت از طرف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران توسط سازمان خصوصی‌سازی به شرکت کارگزاری سهام عدالت مالکیت شرکت خصوصی تلقی شده و به دلیل این که محل کارخانه در منطقه محروم واقع است،

مطابق مفاد ماده ۱۳۲ قانون مالیات‌های مستقیم از تاریخ بهره‌برداری (اردیبهشت ماه ۸۲) به مدت ۱۰ سال از پرداخت مالیات معاف است.

پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۷ شرکت در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۲۳درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۱درصد افزایش، سود عملیاتی ۴۳درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۶۷درصد افزایش نشان می‌دهد.

شرکت اعلام کرده است که هزینه‌های مالی ناشی از دریافت تسهیلات بانکی بابت پرداخت بخشی از وجه خرید ۶۴/۱۴درصد از سهام شرکت صنایع سیمان دشتستان در سال ۸۶ مبلغ کل ۰۷/۱۶۰میلیارد ریال است که مبلغ یاد شده، به صورت ۳۰درصد نقد و ۷۰درصد تسهیلات ۴ ساله با نرخ سود فروش اقساطی ۱۲درصد پرداخت می‌شود.

بنابراعلام شرکت، پیش‌بینی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها برای سالی مالی ۸۷ مربوط به سود سهام دریافتنی سال مالی ۸۶ شرکت صنایع سیمان دشتستان است.